اپلیکشن هااندرویدبازیبازی سازیپلی استیشن 4دانلود رایگانسایت و اپلیکیشنشبکه های اجتماعینرم افزارنرم افزار

پابجی یا کالاف؟

 بازی کالاف آو دیوتی و پابجی دو بازی بتل رویال هستند با گرافیک بسیار عالی در ps و گوشی های موبایل با بیش از ۲ میلیون بازیکن که هم اکنون سرگرمی بیشتر گیم پلیرها است.

این مقایسه برای پیدا کردن بازی برتر نیست؛ چون هر دو بازی،‌ باکیفیت و سرگرم‌کننده هستند. هدف اصلی این مقاله صرفا بررسی کردن تفاوت‌های میان این دو بازی است.ریشه‌ی اصلی این دو بازی موبایلی، به کامپیوترهای شخصی و کنسول‌ها بر می‌گردد. بازی پابجی سه سال پیش در سبک بتل رویال برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد. سبک بتل رویال طی چند سال گذشته به یکی از بزرگ‌ترین جریان‌ها در بین بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است.

 پابجی بازی لقب اولین بتل رویال موفق را اعطا کرد. بازی پابجی با دربر داشتن یک گیم‌پلی پیچیده و پرجزییات، دل بسیاری از بازی‌کن‌ها را به دست آورد. دو سال پیش و چند ماه بعد از انتشار نسخه‌ی کامل بازی پابجی، یک نسخه‌ی موبایلی هم از این بازی ساخته شد

کال آو دیوتی از عظیم‌ترین‌نام‌ها در میان بازی‌های شوتر اول شخص نظامی به شمار می‌رود. این مجموعه‌ی بازی که کار خود را از سال ۲۰۰۳ شروع کرده، سال‌ها است که عرضه می‌شود. همین چند وقت پیش عرضه‌ی هفدهمین نسخه‌ی بازی کال آو دیوتی تایید شد که مانند تمام بازی‌های این سری، صحنه‌های سینمایی خیره‌کننده‌ای در خود دارد.

سیاری از چیز ها در گیم پلی این دو بازی  شبیه هم هستند مانند : کوچک شدن نقشه, بعضی از وسایل نقلیه و لوت کردن در ساختمان ها و… اما محیط و سبک بازی این دو بسیار متفاوت است

پابجی دارای بخش بتل رویال و ارکید است که مود های کمی دارد بنابراین هر کسی که پابجی بازی می کند اولویتش بخش بتل رویال آن است. در مقابل بازی کالاف موبایل مود های مختلف  مانند frontline، deathmatch، domination و… را دارد.

مقایسه دیگر در این بخش این است که برای پابجی بعد از چند وقت بخش چند نفره ایجاد شد ولی کالاف موبایل از همان ابتدای تاسیس دارای این بخش بود.در بخش بتل رویال این دو بازی، پابجی از نظر تعداد نقشه زیاد به همراه با چالش ها، برتری زیادی نسبت به کالاف موبایل دارد؛ در مقابل کالاف با داشتن تک نقشه دارای تجهیزات جنگی و ماشینی نظیر کلاس ها، جعبه های اسلحه، هلیکوپتر، تانک و… است

گرافیک

هم بازی کال آو دیوتی موبایل و هم بازی پابجی موبایل، به عنوان بازی‌های موبایلی گرافیک شگفت‌انگیزی ارایه می‌دهند. کم‌تر بازی موبایلی را می‌توانید پیدا کنید که گرافیکی در حد و اندازه‌ی این دو بازی داشته باشند. البته گرافیک هر کدام از این دو بازی نقاط قوت مخصوص به خود را دارند.

گرافیک بازی پابجی موبایل به معنای واقعی کلمه حیرت‌انگیز است؛ مخصوصا بعد از جدید‌ترین آپدیت این بازی،‌ یعنی نسخه‌ی ۱.۰ که گرافیک عالی این بازی را یک مرحله‌ی دیگر جلو می‌برد. گرافیک این بازی به قدری بالاست که می‌توانید آن را با بازی‌های کنسول‌های نسل هفتمی مقایسه کنید.

سازنده‌های بازی کال آو دیوتی موبایل موفق شده‌اند گرافیک هنری چشم‌نوازتری به تصویر بکشند. این موضوع به لطف استفاده از تکنیک‌های گرافیکی مختلف به جای استفاده از منابع باکیفیت و سنگین‌تر ممکن شده. در کنار این قضیه، بازی کال آو دیوتی موبایل بسیار روان‌تر و بهینه‌تر از بازی پابجی موبایل است و برای اجرای آن روی بالاترین تنظیمات ممکن الزاما به دستگاه‌های تراز اول نیازی ندارید

پابجی یا کالاف؟

در نهایت انتخاب میان این دو بازی به بازی‌کن بر می‌گردد. اگر به گرافیک واقع‌گرایانه و گیم‌پلی آرام و تاکتیکی علاقه دارید بازی پابجی موبایل می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد؛ از سوی دیگر اگر گرافیک اغراق‌آمیز و گیم‌پلی سریع و برق‌آسا مورد پسند شماست، احتمالا از بازی کال آو دیوتی موبایل لذت بیش‌تری ببرید.

بازی‌های کال آو دیوتی موبایل و پابجی موبایل بازی‌های کوچکی نیستند و مقایسه‌ی آن‌ها را نمی‌توان به طور کامل در یک مقاله جا کرد؛‌ در نتیجه از شما می‌خواهیم نظرتان را بگویید.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا