CorelDRAWگرافیک

جلسه اول : آموزش مقدماتی نرم افزار (COREL DRAW)

کلیات

امروزه گرافیک به بخش اساسی از زندگی ما انسان ها تبدیل شده است، به طوری که می توان تأثیر گرافیک را در تبلیغات ، برنامه های تلویزیونی، روزنامه و مجالت به فراوانی مشاهده کرد. کلمه گرافیک دیگر کلمه ناآشنایی نیست، اگرچه نسبت به رشته های هنری دیگر رشته ای جدید و نوظهور است. در گذشته گرافیست ها به صورت دستی کارهای خود را انجام میدادند اما با ظهور کامپیوتر پیشرفت زیادی در این رشته صورت گرفت، به طوریکه امروزه برای هر شاخه از گرافیک یک نرمافزار مجزا تولید شده است. گرافیک امروزه بدون کامپیوتر معنا ندارد، از این رو همه گرافیست ها و طراحان برای اجرای کارهای خود از کامپیوتر و نرمافزارهای گرافیکی استفاده می کنند.

نرم افزارهایی که با امور گرافیکی در ارتباط هستند، به چند دسته تقسیم می شوند که در فهرست زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • نرم افزارهای گرافیک ترسیم برداری(Vector: (Illustrator- FreeHand- CorelDRAW
  • نرم افزارهای گرافیک پیکسلی (Bitmap : (Photopaint-Photoshop
  • نرم افزارهای گرافیک صفحهآرایی : Xpress Quark- InDesign
  • نرم افزارهای طراحی صفحات وب : Flash- Dreamweaver
  • نرم افزارهای تولید چندرسانهای : Director- Flash
  • نرم افزارهای میکس و مونتاژ (فیلمسازی) : Edius- Premiere Adobe
  • نرم افزارهای سه بعدی (انیمیشن) :Maya- 3DMax

تمام این نرم افزارها به نوعی با هم در ارتباط بوده و گاه برای اجرای یک پروژه گرافیکی به چندین نرم افزار نیاز است نرم افزاری که در این کتاب آموزش داده میشود، نرم افزار CorelDRAW از دسته ترسیم برداری(Vector ) است.

(COREL DRAW) یک نرمافزار پرطرفدار و قدرتمند در زمینه طراحی و گرافیک است. این نرم افزار توسط شرکت کانادایی COREL که یکی از قوی ترین شرکت ها در زمینه نرم افزارهای گرافیکی است، تولید می شود.
این نرم افزار به شما کمک می ً کند تا با استفاده از خالقیت خود، در محیطی کامل حرفه ای تصاویری زیبا ایجاد کنید و به آسانی بتوانید نسخه ای از آن را چاپ نموده یا برای سایر نرم افزارها صادر کنید.

شناخت نرم افزار CorelDRAW

COREL DRAW نرما فزار قدرتمندی برای طراحی پوستر، کاتالوگ، کارت ویزیت و تصویرسازی است. امکاناتی که در این نرم افزار وجود دارد به شما کمک میکند به راحتی بتوانید تصویر دلخواه خود را طراحی کنید و به خروجی مورد نظرتان بفرستید که این خروجی میتواند چاپ افست، پرینت، صفحات وب، صفحه آرایی، نرم افزار ساخت فایل های چندرسانه ای و غیره باشد.
به عنوان مثال، برای ساخت فایل چندرسانه ای، ابتدا تمام تصاویر مورد نیاز خود را در CorelDRAW طراحی کنید، سپس در یک نرم افزار ساخت فایل های چندرسانه ای مانند دایرکتور از آن استفاده کنید.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا