اخبار

طراحی جدید منوی ویندوز ۱۰ توسط مایکروسافت در حال رونماییست

طراحی جدید منوی ویندوز ۱۰ ، مایکروسافت طرح جدیدی از منوی استارت ویندوز ۱۰ منتشر کرده است که از بازطراحی آن و حذف کاشی های زنده خبر می‌دهد.

مدتیست که مایکروسافت درصدد برآمده تا با توجه به تحول در اینترفیس محصولات موجود در بازار او نیز تغییراتی در ظاهر ویندوز ۱۰ ایجاد نماید. در همین راستا ماه پیش چندین ایکن جدید را رونمایی نمود. و همینطور در اخرین به روزرسانی سال قبل شاهد ارائه ی تم روشن بودیم. اما انچه که بسیار بخث برانگیز است و شاهد تغیییر گسترده ای در دیگاه کاربر است حذف کاشی های زنده از منوی می باشد که البته اگرچه از سوی مایکروسافت تکذیب شد ولی نشانه هایی مبنی بر آن وجود دارد.

طبق گفته های اعضای تیم طراحی ویندوز این کاشی های زنده به صورت کامل حذف نخواهد شد ولی در کل به نظر می رسد که مایکروسافت قصد دارد تا با حذف آن ها از پیش فرض ویندوز و نه به صورت کلی کم کم از آنها فاصله بگیرد.. این مطلب از طرح مفهومی جدیدی از منوی استارت که تازگی توسط تیم طراحی ویندوز منتشر شده آشکار شده است.

طبق تصویر منتشر شده توسط این تیم ها کاشی ها همچنان ایکون ها را در خود جای میدهند.ولی نکته ی اصلی انجاست که دیگر خبری از ایکون ها و تصاویر زنده نخواهد بود.

همان‌طور که در تصویر دیده می‌شود طرح کلی منوی استارت جدید از منوی فعلی چندان متفاوت نیست اما شکل ظاهری آن بسیار یکنواخت‌تر به‌نظر می‌رسد و دیگر اثری از کاشی‌های زنده‌ی رنگارنگ دیده نمی‌شود. این عدم وجود رنگارنگی و عدم وجود تصاویر زنده شاید به نوعی متاثر از فضای کلی جامعه و اقبال عمومی نسبت به مینیمال شدن تصاویر است.

در کل ویندوز ممکن است در یک پروسه ی طولانی کم کم به طور کامل این کاشی های زنده را حذف کند .ولی انچه مسلم است این است که مایکروسافت در حال ایجاد یک هکاهنگی کامل بین ساختار گرافیکی و منسجم سازی رابط کاربری آن می باشد.

مایکروسافت در مورد زمان معرفی منوی استارت جدید صحبتی نکرده است. به‌گفته‌ی یکی از اعضای تیم طراحی ویندوز، این گروه هنوز در حال کار کردن روی جزئیات طراحی این منو و اکتشاف طرح‌بندی‌های جدید برای آن هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا