اپلیکشن هااخبارترفند هاتکنولوژینرم افزار

چند ترفند جالب گوشی های آیفون

ترفند جالب گوشی های آیفون , همیشه در گوشی‌های پرچم‌داری همچون آیفون که از سیستم عامل اختصاصی بهره می‌برند ویژگی‌ها و ترفند‌هایی وجود دارد که حتی شرکت سازنده نیز آن ها را به صورت رسمی اعلام نمی‌کند

من در اینجا میخواهم با این ترفند ها انشناتون کنم با من همراه باشید:

۱-استفاده از ابزار فرمت متن

  • Blod
  • italics
  • underlining

در اپلیکیشن‌هایی مثل ایمیل شما می‌توانید از ابزار‌های نوشتاری همچون بولد کردن یا پر رنگ کردن یک متن، ایتالیک یا کج کردن آن یا حتی آندرلاین یا خط کشی در زیر حروف استفاده کنید. اما اگر شما نمی‌دانستید چنین گزینه هایی را در اختیار دارید پس با من همراه باشید.

ترفند جالب گوشی های آیفون , برای دسترسی به این ابزار ابتدا باید مقداری از متن دلخواه خود را برگزیده یا highlight کنید سپس در پنجره کوچکی که برای کپی/پیست ظاهر می‌شود بر روی علامت پیکان تپ کنید،

بعد از آن گزینه  “B / U” را انتخاب کنید تا به گزینه‌های فرمت دهی متن دست پیدا کنید.

۲-افقی یا عمودی کردن

ابزار leveling درونی iOS ،در واقع از ژیروسکوپ دستگاه استفاده می‌کند تا شما بفهمید شئ مورد نظرتان کاملا افقی (یا عمودی) است.

برای دسترسی به آن وارد قطب نمای (compass) دستگاه شوید و سپس به سمت را سوایپ کنید (دست خود را بکشید) تا وارد ابزار Level شوید

۳-صرفه جویی در دیتای اینترنت

اگر در حال تماشای بخش data usage یا میزان استفاده از دیتای دستگاه خود هستید، فکر خوبی است که از ویژگی جدید cellular data management که در iOS7 معرفی شده نیز استفاده کنید.

با استفاده از آن شما می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام اپلیکیشن از دیتای اینترنت سیم کارت شما استفاده کند و کدام یک تنها در ارتباط با شبکه وای‌فای با اینترنت ارتباط برقرار کند

بدین منظور به Settings > Cellular بروید تا استفاده اپلیکیشن‌های نصب شده از دیتای اینترنت سیم کارت را تعیین کنید.

۴-ویژگی های جالب کیبورد آیفون

۱. در زیر حروف معمولی کیبورد آیفون چندین کاراکتر پر استفاده وجود دارد که تنها با فشار بیشتر بر روی هر یک از کارکتر‌ها ظاهر می‌شوند. برای مثال فشار زیاد بر روی دکمه خط فاصله شما را با انواع مختلف خط فاصله رو به رو می‌کند و در هر کدام از کلید‌های دیگر کیبورد نیز علامت ها و کاراکتر‌های بیشتری وجود دارد.

۲.احتمالا برای مدت مدیدی شما از کیبورد آیفون خود استفاده می‌کنید بدون اینکه بدانید راه حل بسیار آسانتری در اضافه کردن علائم به پیام‌های متنی وجود دارد.

اینکه هر بار بر روی دکمه ۱۲۳ و دوباره زمانی که علامت را اضافه کردید، بر روی ABC بزنید. بسیار راحت می‌توانید دکمه ۱۲۳ را نگه دارد و سپس دست خود را به سمت علامتی که قصد دارید در متن درج شود، بکشید.

همین که علامت به متن اضافه شد، کیبورد دوباره به حالت نوشتاری با حروف الفبا در خواهد آمد.

۳. ترفند سوم نیز نقطه گذاری با دوبار تپ بر روی فاصله دهنده کیبورد است؛ بدین معنی که شما با دوبار تپ کردن سریع بر روی اسپیس کیبورد می‌توانید در آخر جمله خود نقطه بگذارید و زمانی که دوباره شروع به نوشتن کنید، نوشته شما با یک فاصله از نقطه گذاشته شده آغاز خواهد شد.

۵-هشداردهنده سفارشی ویبره برای گوشیی های اپل

در بخش مخاطبین دستگاه گزینه‌ای جالب وجود دارد که به شما اجازه ساخت هشدار دهنده سفارشی ویبره دهنده برای هر کدام از مخاطبین را می‌دهد.

برای انجام اینکار به Contacts بروید و بعد یک مخاطب را انتخاب کنید و بر روی گزینه Edit در گوشه سمت راست و بالای صفحه نمایش تپ کنید. سپس به پایین صفحه بیایید و مسیر


 Vibration > Create New Vibration


را دنبال کنید. در صفحه‌ای که با آن رو به رو می‌شوید با فشار دادن و رها کردن انگشتتان بر روی صفحه ویبره اختصاصی و دلخواه خود را بسازید. (فشار طولانی‌تر = ویبره طولانی‌تر)

۶-اگر شارژ گوشیتان کم است از messages استفاده نکنید!!

زمانی که در یک پرواز به وای‌فای متصل هستید اما شارژ گوشی شما تمام شده، شما هنوز هم می‌توانید به دوستانی که از آیفون استفاده می‌کنند پیام بفرستید.

به Settings > Messages بروید و مطمئن شوید Send as SMS غیر فعال باشد و سپس iMessage فعال خواهد بود.

امیدوارم نهایت استفاده را برده باشید…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا