اپلیکشن هاامنیتترفند هاترفند های ویندوزسایت و اپلیکیشنفایرفاکسگوگل کروممرورگرنرم افزار

چگونه پسورد های ذخیره شده در مرورگرها را پاک کنیم؟

خیلی از کاربران برای راحتی کار، اجازه ذخیره شدن پسورد هایشان را در مرورگر ها می دهند تا پسورد آنها برای در مرورگر ذخیره شود. آیا می دانید اگر این پسورد ها دست آدم نا اهل بیفتد چه می شود؟ تقریبا تمامی دستگاه ها و مرورگر ها قابل هک شدن هستند. به همین دلیل حتما باید یاد بگیرید که در مواقع ضروری چگونه پسورد های ذخیره شده در مرورگر را پاک کنید!

چرا ممکن است نیاز به پاک کردن پسورد های ذخیره شده در مرورگر را پیدا کنید؟

پسورد های ذخیر شده به سادگی می تواند در دسترس طرف سوم قرار گیرد. حالا این طرف سوم می تواند دوستی باشد که دستگاهتان را به او قرض داده اید یا می تواند یک هکر کلاه سیاه (خرابکار) باشد. هکر ها یا آنهایی که با فناوری سروکار دارند، می دانند که مرورگر های معروف حتی اگر در هیچ سایتی لاگین (ثبت نام) نکرده باشد پسورد های شما را ذخیر می کنند. افراد هکر می توانند تنها با چند کلیک به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند و بدون اینکه شما متوجه این امر شوید، هویت و یا حساب های بانکی شمارا سرقت کنند.

نحوه پاک کردن پسورد های ذخیر شده در مرورگر کروم :

۱. روی آیکون Profile کلیک کنید و Passwords را انتخاب کنید. در اینجا می توانید تمامی پسورد هایی که تا الان مرورگر در حافظه خود ذخیره کرده است را مشاهده کنید و می توانید تنظیمات پسوردتان را ویرایش کنید. به طور مثال، می توانید ویژگی Sign-in خودکار و پاپ آپی را که به شما پیشنهاد ذخیره پسوردتان را می دهد، غیرفعال کنید.

۲.برای حذف پسورد خود ، روی سه نقطه پایین صفحه سمت راست کلیک و remove را انتخاب نمایید.

نحوه پاک کردن پسورد های ذخیر شده در مرورگر فایرفاکس :

۱.روی آیکون Menu کلیک کنید و گزینه Option را انتخاب کنید.

۲.یک زبانه جدید باز می شود . از طریق پنل سمت چپ، روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید. در پایین صفحه گزینه Logins & passwords را پیدا و روی آن کلیک کنید. سپس روی گزینه Saved logins کلیک کنید. در این قسمت می توانید تنظیمات را تغییر دهید. یک پسورد مستر تعیین کنید یا فانکشن Autofill را غیرفعال نمایید.

۳.در پنجره جدیدی که باز می شود، می توانید تمامی پسورد های ذخیر شده در فایرفاکس را مشاهده کنید. نام کاربری و پسوردی را که قصد پاک کردن آن را دارید ، انتخاب کنید و در گوشه بالا سمت راست روی گزینه delete کلیک کنید تا پسوردتان پاک شود.

نحوه پاک کردن پسورد های ذخیر شده در اینترنت اکسپلورر :

۱.از نوار منو، tools را انتخاب و روی گزینه Internet Option کلیک کنید.

۲.یک پنجره جدید باز می شود، روی زبانه content کلیک و سپس Settings را انتخاب کنید.

۳.در پنجره باز شده روی Manage passwords کلیک کنید.

۴.یک پنجره دیگر باز خواهد شد . روی Web credentials کلیک کنید تا تمام پسورد های ذخیره شده خودتان را در اینترنت اکسپلورر مشاهده کنید. روی فلش کشویی که در کنار سربرگ Web passwords کلیک کنید و در نهایت Remove را انتخاب کنید.

نحوه پاک کردن پسورد های ذخیر شده در سافاری :

۱.سافاری باز کرده و روی منوی کشویی Safari کلیک کنید و سپس گزینه Preference را انتخاب کنید.

۲.روی آیکون کلید شکل (Passwords) در بالای صفحه کلیک کنید تا تمامی پسورد های ذخیره شده خودتان را در سافاری ببینید. ممکن است پیش از اینکه امکان ویرایش و حذف پسورد هارا به شما بدهد، از شما پسورد اکانت تان را بخواهد.

۳.روی وبسایت و پسوردی که می خواهید آنرا پاک کنید، کلیک و آن را انتخاب کنید. سپس در پنجره باز شده روی Remove کلیک کنید تا تایید شود.

“با تشکر که با ما همراه بودید”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا