اخبار

کاهش ۵۰درصدی ارزش بیت کوین ، سقوطی بزرگ و ناگهانی

کاهش ۵۰درصدی ارزش بیت کوین ،روز گذشته یکی از بزرگترین ترین سقوط های تاریخ بیتکوین رخ داد.تقریبا ارزش بیتگوین نصف شد .ناگهانی و بدوو ن شیبی ملایم. اما پاسخ این چرا؟ در پی کاهش بی‌سابقه ارزش بیت کوین، بسیاری از معامله‌کنندگان این حوزه غافلگیر شده‌اند. بر اساس گزارش BitMEX، نزدیک یک میلیارد دلار بیت کوین که در اختیار این افراد قرار داشته، از بین رفته و به آن‌ها خسارت وارد شده و بسیاری از سرمایه‌گذاران را سردرگم کرده است. درست مانند سقوط از لبه ی یک پرتگاه.بدون اینکه حتی به ذهن کسی خطور کرده باشد.این افت فاحش همه را به یک سمت برد،چراااا؟؟؟!!!!

و اما پاسخ این چراا؟؟؟

اولین پاسخ این است که با ورود کورونا به اقتصاد جهانی و کاهش رشد اقتصادی کشورها و همچنین کاهش تولید ناخالص ملی بازار های سنتی سرمایه ها را به سمت خروج از بازار ارزهای دیجیتال سوق می دهند.سرمایه گذاران برای حفظ کوتاه مدت سرمایه های خود و شاید حتی نه برای رشد سرمایه ی خود به سرمایه گذاری در بازار های سنتی و انتطار برای آنچه که پیش خواهد آمد تمایل نشان می دهند.

راس میدلتون (Ross Middleton) یکی از مدیران ارشد مالی صرافی (DeversiFi) به ضعف بازارهای سنتی اشاره می‌کند :

معامله کنندگان در حال خارج شدن از بازار بیت کوین هستند تا حداکثر بهره‌برداری از سرمایه خود را داشته باشند. احتمالا آن‌ها فکر می‌کنند که این بازار برای حفظ کوتا‌ه مدت سرمایه‌های آن‌ها بهتر است.

هکر ها

شاید علت دیگر را هک های رو به پیشرفت در این حوزه بتوان دانست.در هفته ی اخیر هک های بزرگی صورت گرفته که توسط آنها بیت کوین ها به پول های بی پشتوانه تبدیل شده اند. کلاه‌برداران (PlusToken) نمونه ای هستند که تنها یک روز پیش از نصف شدن ارزش بیت کوین، تحرکات زیادی در بازار داشته‌اند. گفته می‌شود نزدیک ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین به بازار‌های دیگر منتقل شده تا تبدیل به پول‌های بی پشتوانه شوند.

کاهش ۵۰درصدی ارزش بیت کوین ،علت دیگر را نیز می توان به بیمه حدود نوسانات سرمایه در قبال حاشیه ی سود نسبت داد.که سرمایه گذاران را به سمت بازار های سنتی سوق داده است.چراکه در نوسانات بالای حال حاضر همه دنبال حاشیه ی سود کمتر و امن تر می گردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا