اخبار

بیل‌گیتس از هیئت‌مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد

بیل‌گیتس از هیئت‌مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد و اعلام کرد این کار را برای تمرکز روی امور و کارهای خیرخواهانه اش به خصوص در حوزه ی سلامت جهانی انجام داده است.

ظاهرا روز به روز و لحظه به لحظه تاثیر کرونا بر حوزهی فناوری و تکنولوژی بیشتر می شود.این خبر ناگهانی را شاید بتوان در ارتباط با شیوع غیر قابل کنترل ویروس کرونا و یا هما کووید ۱۹ دانست.بیل گیتس که سال هاست در حوزه ی بهداشت ،آموزش ،مبارزه با گرمایش زمین،مبارزه با گرسنگیو…. فعالیت دارد .ظاهرا این بار تصمیم گرفته تا تمام وقت و انرژی خود را صرف کمک در این حوزه ها به بشریت نماید.

 او هیئت‌مدیره‌ی شرکتی را ترک کرده که خود در سال ۱۹۷۵ راه‌اندازی کرده بود. به‌علاوه، گیتس از هیئت‌مدیره‌ی شرکت سهامی عام دیگر، برکشایر هاتاوی هم کنار رفت. البته گیتس هنوز به فعالیت به‌عنوان مشاور فنی در کنار مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا و دیگر مدیران اجرایی مایکروسافت ادامه خواهد داد.

نکته ی جالب این که بیل گیتس این خبر را در لینکدین خود منتشرکرد که محتوای آن :



من تصمیم گرفتم از هیئت‌مدیره‌ی دو شرکت سهامی عام که در آن‌ها فعالیت می کنم، کناره‌گیری کنم (مایکروسافت و برکشایر هاتاوی) تا بتوانم وقت بیشتری را صرف امور و فعالیت های خیر خواهانه ی خودم بکنم. فعالیت‌هایی که شامل سلامت مردم در کل جهان، توسعه ی آموزش و درگیری روزافزون من با مشکل تغییرات اقلیمی می‌شود. مدیریت شرکت‌های مایکروسافت و برکشایر هاتاوی امروز در بهترین حال خود قرار دارند و کناره‌گیری از آن‌ها درحال حاضر، تصمیمی منطقی به‌نظر می‌رسد. با احترام به مایکروسافت اعلام می‌‌کنم که کناره‌گیری از هیئت‌مدیره به‌معنای وداع با این شرکت نیست. مایکروسافت همیشه بخشی از کار و زندگی من خواهد بود. من هم‌چنان با نادلا و مدیریت فنی در ارتباط خواهم بود تا چشم‌انداز شرکت را شکل دهیم و به‌سمت اهداف بلندپروازانه حرکت کنیم.

ساتیا نادلا،( مدیرعامل کنونی مایکروسافت) در بیانیه‌ی در واکنش به تصمیم بیل گیتس نوشت:

هیئت‌مدیره همیشه از راهنمایی‌های بیل بهره مند برده است. مایکروسافت باز هم به همکاری با بیل و بهره‌مندی از مشاوره‌ها و انرژی او در امور فنی بهره خواهد برد تا محصولات و سرویس‌های خود را توسعه دهد. من واقعا قدردان دوستی با بیل هستم و تلاش می‌کنم تا در آینده هم در کنار او کار کنم. ما در پیشبرد مأموریت خود در توانمند کردن همه‌ی مردم و سازمان‌ها برای رسیدن به اهداف بیشتر، از کمک‌های بیل سود خواهیم برد.

بیل‌گیتس از هیئت‌مدیره مایکروسافت کناره‌گیری کرد بیل گیتس ۲۰ سال پیش از سمت مدیر عالی مایکروسافت استعفا داد. ۱۲ سال پیش فعالیت روزانه ی خود در این شرکت را ملغی کرد.و در نهایت ۶ سال پیش از ریلست هیئت مدیره ی آن استعفا کرد.امروز هم با هیئت مدیره خداحافظی کرد.او از سالها قبل گفته بود که به فعالیت در حوزه سلامت علاقه مند است.و بنیاد خیره ی او هم اکنون با اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار سعی در تسریع تحقیقات در حوزه مبارزه با ویروس کووید ۱۹ را دارد.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا