ترفند هاترفند های ویندوز

تاثیر رم بر سرعت کامپیوتر ها

تاثیر رم بر سرعت کامپیوتر ها ،بسیاری از ما در طول سالیانی که با سیستم های کامپیوتری سر و کار داریم یقینا با سیستم های مختلفی سر و کار داشته ایم.این سر و کار داشتن منجر به ثبت خاطرات و تجربیاتی در ذهن ما شده است.

قبلا در استفاده از سیستم های کامپیوتری آنچه منجر به خورد شدن اعصاب و کلافگی کاربر می شد صرفا هنگ کردن این سیستم ها بود.

در حالی که امروزه دیگر این هنگ کردن و عدم پاسخگویی سیستم ها نیست که باعث وارد شدن تنش به کاربران می شود بلکه این توقع ما برای پاسخ لحظه ای و بدون وقفه ی سیستم هاست که منجر به این امر می شود.

همه ی ما کم و بیش با این مشکل روبرو شده ایم و این امر برای اکثر افراد شناخته شده است.در کل این مشکل را می توان به دو بخش کلی و البته دو طیف راه حل متفاوت تقسیم کرد.

بخش اول حوزه ی نرم افزاری است که با یک سرچ در سایت زرین هور می توانیذد ده ها مقاله راجب آن بیابید.

بخش دو دوم مرتبط با حوزه ی سخت افزاری است.در این بخش شما با ارتقا و بهبود بخش های سخت افزاری می توانید سرعت سیستم خود را بهبود بخشید.

تاثیر رم بر سرعت کامپیوتر ها ،در این حوزه یکی از کارآمدترین پیشنهاد ها ارتقای رم سیستم می باشد.رم ها دارای مشخصات زیادی هستند هستند که البته باعث تفاوت زیاد کاربری آن ها نخواهد شد.به همین منظور به شما توصیه میکنیم تا بجای دقت به مشخصات ریز و تخصصی و یا تصمیم گیری بر اساس سرعت آن ها صرفا بر اساس ظرفیت آن ها تصمیم بگیرید.

مدل های رم (RAM)

مدل های رم (RAM)

حافظه‌های رم نسل‌های مختلفی دارند. هر چه نسل یک حافظه جدید‌تر باشد، سرعت دسترسی به اطلاعات نیز در آن افزایش پیدا می‌کند.رم ها در اصل به عنوان یک پیمانه عمل می کنند.این پیمانه هرچه بزرگ تر باشد توانایی ها و قابلیت های سیستم شما بیشتر نمایان خواهد شد.

استاندارد DDR که مخفف Double Data Rate به معنی «سرعت دیتای دو برابر» است، در سال ۲۰۰۰ به جای استاندارد Single Data Rate معرفی شد و اکنون پس از گذشت ۱۷ سال به ورژن DDR4 رسیده‌ایم. استاندارد DDR3 که در سال ۲۰۰۷ معرفی شد، هم‌اکنون در سیستم‌های قدیمی وجود دارد و استفاده می‌شود.

تطبیق پذیری رم ها (RAM) با هم

هرچه جلوتر می‌رویم این استانداردها پیشرفت می‌کنند و سرعت بالاتری برای حافظه‌های رم به ارمغان می‌آورند. اما نکته مهم اینجا است که هیچ استانداردی قابلیت تطبیق‌پذیری با استاندارد بالاتر یا پایین‌تر از خود ندارد. به‌عنوان مثال اگر لپ‌تاپ یا مادربورد شما دارای استاندارد DDR3 باشد، نمی‌توانید رم‌های DDR2 یا DDR4‌ را روی آن نصب کنید.

اما در مورد سرعت‌های مختلف این‌طور نیست. شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی از یک رم با سرعتی پایین‌تر از سقف مجاز مادربورد استفاده کنید.

DDR4ی که تا سرعت ۳۶۰۰ مگاهرتز را پشتیبانی می‌کند، می‌توانید رم DDR4 ۲۴۰۰ مگاهرتزی نیز نصب کنید.

برای یک ویندوز ۶۴ بیت پیشنهاد میشود از حداقل حافظه ۴ گیگابایت رم استفاده کنید .

برای انتخاب یک رم خوب بهتر است از افراد خبره که در زمینه سخت افزار فعالیت دارند کمک بگیرید.

امیدوارم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا