ترفند هاترفندهای اندرویدتکنولوژی

در مورد NFC بیشتر بدانید

ان اف سی چیست و چه کاربردهایی در گجت های هوشمند دارد؟توضیحات مختصر و کامل:

ان اف سی چیست؟

ان اف سی NFC مخفف عبارت Near Field Communication به معنی ارتباط از فاصله نزدیک هست، قبل از هر چیزی NFC یه استاندارده و تکنولوژی به حساب نمیاد ، منظور از تکنولوژی این است که چیزی نیست که تازه اختراع شده باشه یا مفهوم جدیدی از تکنولوژی یا الکترونیک باشه، ان اف سی یه استاندارده که از امواج رادیویی استفاده میکنه .

NFC رو یه جورایی مثل بلوتوث در نظر بگیرید فقط فاصله در NFC نمی تونه بیشتر از چند سانتی متر باشه اما خب بلوتوث می تونه تا حدود ۱۵ متر رو هم جواب بده.

NFC ان اف سی چگونه کار می کند؟

اِن‌اف‌سی و (RFID (Radio Frequency IDentification گاهی به جای یک دیگر به کار می روند. اما در حقیقت NFC نسخه جدید تری از RFID است. امواج RFID می توانند بُرد بیشتری داشته باشند. مثلا در هنگام عبور از عوارضی با استفاده از این تکنولوژی شماره دستگاه پردازنده خودکار عوارض شما خوانده می شود. در حالی که برد ارتباطی اِن‌اف‌سی به ۴ اینچ محدود شده. این موضوع اِن‌اف‌سی را برای کاربرد های حساس مانند موارد استفاده از کارت اعتباری و یا ورود به محل های امنیتی بسیار کارآمد می کند.

NFC امکان برقراری ارتباط دو طرفه را به وجود می آورد در حالیکه RFID یک تکنولوژی خواندن یک طرفه است. انتقال عکس و کانکت ها بین وسایل رایج تریت کاربرد اِن‌اف‌سی می باشد.

ان اف سی چیست و چه کاربردهایی در گجت های هوشمند دارد؟توضیحات مختصر و کامل:

کاربرد NFC در گجت‌های هوشمند

شاید تصور کنید که NFC چندان کارایی جالبی در گجت‌های هوشمند و موبایلی ندارد، اما باید بدانید که این طرز تفکر صحیح نیست. ارتباط NFC می‌تواند کاربردهای بسیار زیادی را برایتان به ارمغان بیاورد مثلا به چند کارایی جالب آن اشاره میکنیم:

استفاده از NFC به منظور پرداخت الکترونیکی و بیسیم
استفاده از NFC به منظور پرینت آنی عکس‌های شما
استفاده از NFC به منظور شارژ باتری گجت هوشمند
استفاده از NFC به منظور انتقال تصویر از موبایل به تلویزیون
استفاده از NFC در کارت‌هایی همچون کارت غذای دانشگاه‌ها، بلیت مترو و غیره
استفاده از NFC به منظور انتقال صدا به اسپیکر
استفاده از NFC به منظور قفل گشایی درب مکان‌های مختلف یا اتومبیل

حال به دو مورد از آنها اشاره کوتاهی میکنیم:

استفاده از NFC به منظور پرداخت الکترونیکی و بیسیم

استفاده از NFC به منظور پرداخت الکترونیکی و بیسیم

این روزها یکی از قابلیت‌هایی که در حال فراگیر شدن است مربوط به قابلیت‌های “پرداخت الکترونیکی بیسیم” می‌شود که از طریق گجت‌های موبایلی صورت می‌پذیرد.به عنوان مثال قابلیت اپل پی (Apple Pay)، سامسونگ پی (Samsung Pay) و اندروید پی (Android Pay) چند نمونه از اصلی‌ترین این نوع قابلیت‌ها به شمار می‌روند.تمام این قابلیت‌ها مبتنی بر اتصال NFC هستند و اگر گجت هوشمند شما از NFC پشتیبانی نکند، قادر به استفاده از سرویس‌های پرداخت الکترونیکی نام برده شده هم نخواهید بود.بنابراین یکی از مزیت‌های ساعت‌های هوشمندی که ضمن تجهیز به چپی NFC از این اتصال پشتیبانی می‌کنند این است که می‌توانند به صورت مستقل با سرویس‌های پرداخت الکترونیکی تعامل داشته باشند.برای مثال شما با استفاده از اپل واچ (Apple Watch) خود می‌توانید و قابلیت NFC آن می‌توانید از سرویس اپل پی استفاده کنید و خریدهای خود را تکمیل نمایید.

استفاده از NFC به منظور قفل گشایی درب مکان‌های مختلف یا اتومبیل

استفاده از NFC به منظور قفل گشایی درب مکان‌های مختلف یا اتومبیل

ان اف سی چیست و چه کاربردهایی در گجت های هوشمند دارد؟توضیحات مختصر و کامل:

برخی از اتومبیل‌ها نظیر اتومبیل‌های شرکت BMW سوئیچ اختصاصی دارند که به چیپ NFC مجهز است. این نوع سوئیچ‌ها با نزدیک شدن به چیپ NFC اتومبیل منجر به شدن درب خودرو می‌شوند.همچنین در قفل‌های خاصی هم از چیپ NFC استفاده می‌شود که به موجب آن کارکنان یک شرکت یا کارخانه قادر به عبور و مرور در محل‌هایی می‌شوند که تایید عبور دارند. حتما در فیلم‌ها دیده‌اید که افراد از این نوع کارت‌های شناسایی به منظور عبور و مرور در مکان‌هایی نظیر شرکت، کارخانه و غیره استفاده می‌کنند.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا