اپلیکشن هااخبارترفند ها

مشکل شارژ نشدن لپ تاپ

این مطلب به شما می آموزد چگونه بفهمید چرا لپ تاپ شما شارژ نمی شود. مسائل مربوط به شارژ بیشتر نتیجه آداپتورهای برق معیوب ، پریز برق هایی که مشکل دارند یا باتری های بد و خراب است. اگر همه چیز از نظر سخت افزاری خوب است ، معمولاً می توانید با به روزرسانی تنظیمات پاور یا باتری لپ تاپ ، مشکلات مربوط به برق را درست کنید.


روش 1 : عیب یابی سخت افزار

لپ تاپ را به یک عدد پریز برق وصل نمایید: لپ تاپ را از برق جدا کنید ، چند دقیقه صبر کنید و سپس آن را به یک پریز برق در جای دیگر یا اتاق دیگر وصل نمایید. اگر لپ تاپ هنگام اتصال به جای دیگر شارژ شود ، مشکل رایانه یا شارژر شما نمی باشد.

• برای تأیید شارژ لپ تاپ چراغ ها را چک کنید بسیاری از لپ تاپ ها در جایی از دستگاه دارای چراغی هستند که نشان دهنده شارژ شدن آن است. بعضی اوقات بالای صفحه کلید است ، در بعضی مواقع در کنار یا پشت لپ تاپ قرار می گیرد. اگر از لپ تاپ مک با کابل شارژ مغناطیسی استفاده می کنید ، در انتهای کابل جایی که به رایانه شما وصل می شود ، یک چراغ میبینید (نارنجی = در حال شارژ ، سبز = کاملاً شارژ). 

• اگر آداپتور برق برای مدتی کار کند اما خاموش شود ، امکان دارد پریز برق مشکلی ایجاد کند. آداپتور برق را برای مدت ۳۰ ثانیه از برق جدا کرده و دوباره امتحان کنید.

• اگر در آداپتور یا خود رایانه متوجه گرم شدن غیرعادی شدید ، صبر کنید تا قبل از وصل شدن آن به منبع تغذیه سطح کاملاً سرد شود .

۲ – آداپتور برق را چک کنید: طول سیم برق را برای پارگی ، زخمی شدن و عایق فرسوده چک کنید. اگر متوجه خرابی شدید یا بوی پلاستیک سوخته می دهد ، سیم احتمالاً خراب است. سعی کنید لپ تاپ را نزد یک تعمیرکار محلی ببرید و بخواهید یکی از آداپتورهای آنها را امتحان کنید. اگر یک آداپتور دیگر لپ تاپ شما را شارژ می کند ، یک آداپتور جایگزین سفارش دهید.

• اگر از یک مدل PC جدید استفاده می کنید که از شارژ USB-C پشتیبانی می کند، آداپتور برق شما به درگاه صحیح لپ تاپ وصل شده باشد. معمولاً فقط یکی از درگاه های USB-C در چنین مدل هایی از شارژ پشتیبانی می کند ، در حالی که دیگری فقط برای انتقال داده ها استفاده می شود.

• قبل از تعویض هر قسمت ، گارانتی خود را چک کنید ، زیرا ممکن است هزینه آداپتور تحت پوشش باشد.

۳- جک پاور را روی لپ تاپ چک کنید: هنگامی که آداپتور به درستی به لپ تاپ شما وصل شود ، نباید از جک خارج شود. اگر در اتصال احساس شل بودن کردید، می توانید یک پین خم شده در جک پاور داشته باشید. همچنین ممکن است که کل جک از مادربرد جدا شود. برای تشخیص مناسب ، لپ تاپ را به یک تعمیرگاه ببرید.

۴ – لپ تاپ خود را بدون باتری راه اندازی کنید: رایانه را ابتدا خاموش کنید ، باتری را بردارید و آداپتور را به آن وصل کنید. اگر قبلاً لپ تاپ روشن نبوده است اما بدون باتری کار می کند ، ممکن است به یک باتری جدید احتیاج داشته باشید. یک روش دیگر امکان دارد مشکل را برطرف کند یا ممکن است باتری شما مرده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

اگر باتری لپ تاپ شما قابل جدا شدن نیست ، این مرحله را کاملا رد کنید و روش های زیر را قبل از انتقال لپ تاپ خود به یک تعمیرگاه رایانه امتحان کنید.

روش 2 : تنظیمات Power Windows را چک می کنید

بروی تنظیمات Windows خود را کلیک نمایید. می توانید با کلیک راست بر روی منوی استارت و انتخاب Settings ، به آنجا بروید .

در پنل سمت چپ روی Power and Sleep کلیک نمایید. ویندوز به شما امکان این را می دهد تنظیمات برق و باتری خاصی را در لپ تاپ خود تنظیم کنید. ممکن است یک هشدار سطح باتری کم باشد که بسیار حساس باشد و باعث خاموش شدن کامپیوتر شما هنگام کم شدن شارژباتری می شود.

مقادیر موجود در منوهای “Screen” و “Sleep”  را چک کنید. به طور خاص ، که مقادیر منوهای “When plugged in” کاملا تنظیم نشده است.

به عنوان مثال ، در زیر عنوان Sleep ، اگر ۱۰ دقیقه از منوی “When in pluged in” انتخاب شود ، رایانه شخصی پس از ۱۰ دقیقه عدم فعالیت هنگام وصل شدن خاموش می شود. برای جلوگیری از خاموش شدن غیر منتظره ، این مقدار را بالا ببرید.

به پایین بروید و روی Additional power settings کلیک نمایید. لیستی از برنامه های نیرو شما ظاهر م یاید

روی Change plan settings در برنامه کنونی خود کلیک کنید. دقیقاً همانطور که در قسمت گذشته انجام دادید ، اطمینان حاصل کنید که هیچ یک از تنظیمات شما پیکربندی نشده است که کامپیوتر شما را بطوریک دفعه ای خاموش شود.

روی Change advanced power settings کلیک نمایید . نزدیک آخر برنامه نیرو است.

یک راه فوری برای رفع خطای اشتباه در این بخش ، کلیک بر روی Restore plan defaults در گوشه پایین سمت راست گفتگو شما است ، اما این کار باعث می شود هرگونه سفارشی سازی نیرو اضافه شده حذف شود.

مقادیر بخش “Battery” را چک نمایید. اگر در مرحله قبل روی گزینه Restore برنامه کلیک کرده اید ، فقط به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت ، تنظیمات زیر را تأیید کنید:

در زیر “Critical Battery Action” ، اطمینان داشته باشید که Do nothing برای “Plugged in” انتخاب نشده باشد. در غیر این صورت ، اگر به منبع برق وصل شده باشد ، کامپیوتر شما در سطح باتری خاصی خاموش می شود.

در زیر “Low battery action,” نیز کاری برای “Plugged in” انجام دهید.

روی اوکی کلیک نمایید تغییرات را ذخیره کنید. اکنون که تنظیمات برق خود را به روز کرده اید ، دوباره لپ تاپ خود را راه اندازی مجدد کنید تا ببینید که آیا این مشکل برطرف شده است. اگر هنوز مشکل دارید ، به مرحله بعدی بروید.

Device Manager را باز کنید. می توانید با کلیک راست بر روی دکمه Start و انتخاب Device Manager از منو این کار را انجام دهید.

روی Batteries کلیک نمایید. لیستی از کلیه درایورهای مربوط به باتری را میبینید. معمولاً یک ورودی برای آداپتور برق خود و دیگری برای باتری خود را میبینید.

روی درایور راست کلیک کرده و Update driver را انتخاب نمایید. اگر دو ورودی مختلف را در باتری می بینید، یکی پس از دیگری را انجام دهید. دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

کامپیوتر را دوباره راه اندازی نمایید. رایانه را خاموش کرده و دوباره آن را راه اندازی کنید تا درایور به مرحله اجرا درآید.

درایور را Uninstall و reinstall کنید. اگر هنوز نمی توانید لپ تاپ خود را شارژ نمایید ، به بخش  Batteries در Device Manager بازگردید ، با کلیک راست بر روی باتری مایکروسافت ACPI Control Method Battery کلیک نمایید، و سپس Uninstall را انتخاب کنید. پس از اتمام مراحل ، روی منوی Action کلیک کرده و  Scan for hardware changes انتخاب نمایید. پس از نصب مجدد درایور ، رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید.

این مرحله به لپ تاپ شما نیاز به اتصال اینترنتی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا