تکنولوژی

هارد ارتقا بدیم یا نه؟!

در این مقاله از زرین هور به شما میگویم چرا و به چه دلیل باید هارد را ارتقا دهید و نکات مهم پیرامون آن. تا پایان با ما همراه باشید.

چرا باید حافظه سیستم را ارتقا دهیم؟

هارددیسک، حافظه داخلی لپ تاپ است همه اطلاعات شما داخل این قطعه قرار میگیرد. اما گاهی ممکنه به علت رفتار نادرست با لپ تاپ، این قطعه دچار مشکل شود و شما را با دردسرهای مختلفی مثل کند شدن سیستم، سرعت پایین در کپی و پیست کردن فایل ها و یا هنگ کردن سیستم هنگام انتقال یک فایل هارد مواجه کند یا ممکن است سرعت سیستم کاهش یابد که در این صورت میتوانید با تعویض هارد لپتاپ با یک هارد سریع تر یا یک حافظه ssd این مشکلات را حل کنید.

در حالت کلی دو دلیل برای ارتقا هارد وجود دارد:

هارد

۱- میزان فضای ذخیره سازی کم شده باشد.

۲- سرعت عملکرد بیشتری نیاز باشد.

اما اگر تمام کارهای لازم برای آزاد کردن فضای هارد انجام داده اید و باز هم مشکل هارد پابرجاست. باید حافظه سیستم را ارتقا دهید. یک هارددیسک پر شده، نه تنها باعث میشود ذخیره سازی داده جدید غیرممکن شود. بلکه میتواند عملکرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. سعی کنید حداقل ۱۰ گیگابایت فضای آزاد برای استفاده سیستم عامل کنار بگذارید.

ارتقای هارد سیستم به SSD

از آنجایی که سرعت هارد های HDD پایین بوده، امروزه با استفاده از SSD سرعت انتقال داده ها با را بالا میبرند و با ارتقا سیستم به SSD باعث افزایش سرعت و عملکرد سیستم بالاتر خواهد شد.

علاوه برا افزایش سرعت، استفاده از SSD منجر به کاهش مصرف انرژی نیز میشود. برای نصب SSD بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر دو روش وجود دارد:

  • جایگزیم کردن SSD به جای هارد قدیمی
  • اضافه کردن SSD و استفاده همزمان از SSD و HDD

SSD با لپ تاپ ما سازگار است یا خیر؟

هارد

این مورد به نوع و برند لپ تاپ شما بستگی دارد. ممکن است لپ تاپ شما امکان پشتیبانی از حافظه SSD را نداشته باشد و یا پس از نصب SSD بر روی لپ تاپ با ارور صفحه آبی در لپ تاپ خود رو به رو شوید. به همین دلیل لازم استقبل از خرید SSD و ارتقا لپ تاپ حتما لپ تاپ شما بررسی شده تا مشخص شود. آیا امکان بروزرسانی لپ تاپ شما وجود دارد یا خیر؟

مزایای هارد SSD نسبت به هاردHDD

  • سرعت خواندن و نوشتن بالا.
  • SSD برخلاف HDD هیچ قطعه مکانیکی ندارند و کاملا الکترونیکی است.
  • مصرف برق کمتر چرا که گرمای زیادی تولید نمی کند.
  • هارددیسک یا همان HDD به ضربه حساس است اما حافظه های SSD این ضعف را ندارند.
  • بدون سر و صدا است.
  • در برابر شوک و لرزش مقاوم است.

آیا حافظه ssd همان هارد است؟

جایگزین مناسبی برای هارد محسوب میشود اما استفاده کردن لغت هارد برای ssd کاملا غلطه! چون که هارددیسک مخفف عبارت Solid State Drive به معنی درایو حالت جامد است بنابراین میتوانید ssd ها را با نام حافظه ssd معرفی کنید.


بیشتر بخوانید:

مانیتور ، راهنمای خرید (بخش دوم)


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا