اپلیکشن هاترفند هاترفندهای اندرویدتکنولوژی

ویرایش اطلاعات آهنگ در اندروید

تقریباً تمام دارندگان گوشی‌های هوشمند از دستگاه خود برای گوش دادن آهنگ یا تماشای ویدیو استفاده می‌کنند. بسیاری از اوقات آهنگ‌هایی که به گوشی خود منتقل می‌کنیم و یا از طریق اینترنت به آن دانلود می‌کنیم، جزییات کاملی از آن فایل را همراه ندارند. مثلاً عنوان آهنگ به‌اشتباه درج‌شده و یا به‌جای اسم خواننده، آدرس سایتی که از آن دانلود کرده‌اید و یا اطلاعات دیگری قرار داده‌شده است.

برنامه‌های زیادی هستند که برای این کار طراحی و ساخته‌شده‌اند و شما می‌توانید با نصب این برنامه‌ها اطلاعات آهنگ‌هایتان را مطابق میل تغییر دهید. یکی از این برنامه‌ها Star music tag player است که به‌سادگی قابل‌نصب بوده و رابط کاربری ساده‌ای هم دارد.

با ما همراه باشید تا نحوه ویرایش اطلاعات آهنگ‌ها را در دستگاه‌های اندروید مرور کنیم:

  • در مرحله اول برنامه Star music tag player را بر روی گوشی خود نصب‌کرده و وارد برنامه شوید.
  • پس از ورود به برنامه مشاهده می‌کنید تمام فایل‌های صوتی دستگاهتان برای شما نمایش داده می‌شود. کافی است هر آهنگی را که می‌خواهید انتخاب کنید و وارد قسمت ویرایش اطلاعات شوید.
  • در این قسمت همان‌طور که گفته شد اطلاعات را مطابق میلتان تغییر داده، کاور مدنظر خود را انتخاب کرده و درنهایت گزینه SAVE را انتخاب کنید تا اطلاعات در موزیک پلیرتان به‌روزرسانی شود.
  • مطابق شکل برخی از اطلاعات اصلی که در دسترس خواهید داشت به شرح ذیل است:

Artwork : انتخاب کاور؛ که می‌توانید از اینترنت جست‌وجو کرده و یا از عکس‌های درون‌گوشی خود استفاده کنید.

Song title: نامی که در هنگام اجرای آهنگ نمایش داده می‌شود

Artist: خواننده

Album: آلبوم آهنگ

Year: سال

Genre: ژانر


روش دوم : استفاده از خود موزیک پلیر دستگاه اندرویدتان است. در این روش نیازی به نصب برنامه جداگانه ندارید اما امکانات کمتری هم در دسترس خواهید داشت. به‌هرحال درصورتی‌که  تغییرات کمی مدنظر دارید می‌توانید از این روش نیز استفاده کنید.

  • وارد موزیک پلیر دستگاهتان شوید.
  • روی آهنگ موردنظرتان کلیک کنید. مشاهده می‌کنید در پایین صفحه پلیر، آهنگ انتخاب‌شده شروع به اجرا می‌کند. حال با لمس این قسمت از صفحه وارد صفحه اجرای آهنگ می‌شوید
  • . مطابق شکل در گوشه سمت راست صفحه با لمس آیکون موجود منویی باز می‌شود.
  • روی گزینه Details کلیک کنید تا وارد صفحه اطلاعات آهنگ شوید. در این صفحه هم با زدن گزینه Edit قابلیت ویرایش اطلاعات به شما داده می‌شود.

<<گروه فنی‌مهندسی زرین‌هور>>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا