ترفند هاترفند های ویندوز

راهکار هنگ کردن ویندوز ۱۰

راهکار هنگ کردن ویندوز ۱۰ ،حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام استفاده از نرم افزار های گرافیکی سیستم هنگ می کند.مخصوصا وقتی در فتوشاپ الوستریتور و یا امثال این ها تابلوهای بزرگی را طراحی میکنید و میخواهید از آن ها خروجی نهایی را بگیرد.البته برای این کار راه حل هایی وجود دارد که باعث می شود تا کار اصلی را در چند بخش و مرحله انجام دهیم و سپس پازل وار ان ها را در کنار همدیگر بچینی.

اما گاهی این مشکلات و هنگ کردن سیستم حتی در مواردی که تعداد تب های باز مرورگرمان کمی زیاغد است نیز پیش می آید.در چت های آنلاین برای ما مشکل ایجاد میکند و همچنین اعصاب خوردی های ریستارت دوباره سیستم و باز کردن مجدد برنامه ها، اگر با این مشکلات مواجه هستید راه حل های زیر را امتحان کنید.

اجرای CheckDisk

یکی از مشکلات معمول در هارد های دیسکتی می باشد.در خقیقت بد سکتور یک نوع خطا در آدرس دهی نسبی و غیر مستقیم می باشد که منجر به تاخیر در پیدا کردن اطلاعت می شود.وقتی که شما ایت تاخیر ها را در ترافیک داده ی گرافیکی داشته باشید عملا سیستم قفل کرده و به علت تاخیر در دریافت اطلاعات توانایی پردازش خود را از دست می دهد.برای رفع این حالت مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در کادر جستجوی ویندوز دستور cmd را تایپ کنید .و اینتر را بزنید.
  2. پنجره خط فرمان یا همان cmd نمایش داده می شود . دستور chkdsk /f’ /r C: را همانند تصویر زیر تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید . اگر ویندوز بر روی درایوی به غیر از C می باشد نام آن را جایگزین کنید مثلا درایو D 
  3. بعد از تایپ دستور بر روی کلید اینتر کلیک کنید . پیغامی نمایش میدهد که از شما می خواهد سیستم را ریست کنید تا برنامه بتواند هارد دیسک را چک کند . حرف “Y” را تایپ کرده و بر روی کلید اینتر کلیک کنید . سیستم را ریست کنید و تا پایان مرحله چک کردن سیستم را خاموش یا ریست نکنید .

غیر فعال کردن Services های ویندوز

هنگامیکه ویندوز هنگ می کند و عملکرد درستی ندارد بهتر است بعضی از سرویس های سیستمی و ویندوزی که باعث بروز چنین مشکلاتی ممکن است بشوند را غیر فعال کنیم تا ببینم بعد از غیر فعال شدن ویندوز درست کار می کند یا خیر ؟

در کادر جستجوی منوی استارت دستور services را تایپ کرده و بر روی کلی اینتر کلیک کنید تا پنجره تنظیمات نمایش داده شود .

برای شروع سرویس “Superfetch,” را جستجو کرده و انتخاب کنید . سپس بر روی آن همانند تصویر زیر کلیک راست کرده و گزینه Stop را انتخاب کنید . چند دقیقه صبر کنید ببینید عملکرد ویندوز بهبود پیدا می کند یا خیر ؟ اگر بهتر شد اجازه دهید این سرویس غیر فعال بماند در غیر اینصورت از دوباره سرویس “Superfetch,” را فعال کنید .

دو سرویس دیگر “Background Intelligent Transfer Service” و “Windows Search,” هم ابتدا غیر فعال کنید ببینید سرعت و عملکرد سیستم عامل بهتر می شود یا خیر .

اگر پس از متوقف کردن سرویس ، استفاده از منابع کاهش پیدا کرد و ویندوز از حالت هنگ کردن خارج شد ، خوشحال باشید که منبع مشکل را پیدا کرده اید و اجازه بدهید این سه سرویس در حالت غیر فعال باقی بمانند .

غیر فعال کردن اعلان های مزاحم

راهکار-هنگ-کردن-ویندوز-۱۰ ،مرکز فعالیت (Action Center) ویندوز ۱۰، قطبی مرکزی برای همه‌ی اعلانیه‌های کاربر مانند اعلانیه‌ی مربوط به نرم‌افزارها، یادآور‌ها و نرم‌افزارهای نصب شده‌ی اخیر است. اما سرریز کردن اعلانیه ناشی از وجود تعداد زیادی از آن‌ها به ویژه هنگامی که اعلانیه‌های غیرضروری مانند راهنمایی‌های خود ویندوز یا سوالات مرکز بازخورد (feedback) به آن‌ها افزوده می‌شوند، قطعا بسیار رنج‌آور خواهد بود.

با رفتن به مسیر Settings → System → Notifications & actions و خاموش کردن (Off) مواردی مانند Show me tips about Windows و اعلانیه‌های انفرادی مربوط به هر نرم‌افزار، می‌توانید از مزاحمت بیش از حد اعلانیه‌ها جلوگیری کنید. در بعضی از مواقع این اعلان ها باعث کند شدن سیستم عامل می شود که یک راه حل مفید برای افزایش سرعت سیستم عامل به حساب می آید 

پاک کردن Pagefile 

چگونه ویندوز می تواند محتویات Pagefile را پاک کند
هنگامی که شما ویندوز را مجبور می کنید تا با هر بار خاموش شدن رایانه محتویات Pagefile را پاک کند ، ویندوز در اصل محتویات Pagefile را با تعداد بیشماری صفر “zeros” جایگزین می کند . این کار تقریباً بازگردانی داده ها را از طریق pagefile غیر ممکن می کند . با اینحال به خاطر فرآیند بازنویسی زمان خاموش شدن رایانه تان افزایش می یابد .

۱. منوی استارت را باز کرده و در کادر جستجوتایپ کنید View advanced system settings سپس بر روی کلید اینتر کلیک کنید .

۲. به تب Advanced بروید .
۲.۱. در قسمت Performance بر روی گزینه Settings کلیک کنید . 
2.2. در پنجره جدیدی که نمایش داده می شود به تب Advanced بروید .
۲.۳.پایین صفحه بر روی گزینه change کلیک کنید .

۳. جهت تغییر حجم حافظه مجازی ویندوز تیک چک باکس گزینه Automatically manage paging file size را برداشته و در قسمت Customize Size می توانید مقدار دلخواه خودتان را وارد کنید .  سعی کنید این مقدار برابر با حافظه رم یا ۱.۵ برابر آن باشد . مقادیر را تغییر داده و برروی Set کلیک کنید .

غیر فعال کردن نرم افزارها در پس زمینه

در ویندوز ۱۰، حتی در صورتی که اقدام به اجرای نرم‌افزار ویژه‌ای هم نکرده باشید، بسیاری از نرم‌افزارها به صورت پیش‌فرض در پس‌زمینه‌ی سیستم عامل اجرا خواهند شد. نرم‌افزارهای درحال اجرا قادر به دریافت اطلاعات، ارسال اعلانیه، دریافت و نصب بروزرسانی بوده و از طرف دیگر پهنای باند و شارژ باتری دستگاه کاربر را مصرف می‌کنند. اگر کاربر دستگاه‌های ویندوزی قابل حمل هستید و از ویژگی metered connection ویندوز ۱۰ استفاده ‌می‌کنید، با توجه به موارد یاد شده قطعا خواستار غیرفعال کردن این ویژگی خواهید بود.

برای این کار، به مسیر Settings → Privacy → Background apps مراجعه کرده و روی دکمه‌ی لغزنده‌ی هر نرم‌افزار کلیک کنید.

راهکار هنگ کردن ویندوز ۱۰ ، امید.ارم این مطلب برای شما مفید بوده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا