اخبارگوگل کرومنرم افزار

اقدام حذف APK از طرف گوگل و ایجاد مشکل برای ویندوز ۱۱

حذف APK از طرف گوگل :

مایکروسافت و گوگل در سال ۲۰۱۵، برای جلوگیری از درگیری‌ قانونی و شکایت‌ به نهادهای نظارتی، توافق آتشبس امضا کردند.


به‌ گزارش بلومبرگ، این توافق از اردیبهشت امسال منقضی شده‌ است. نکته قابل‌ توجه این‌که بعد از اجرای کمپین Scroogled توسط مایکروسافت برای حمله‌ به گوگل، دیگر شاهد درگیری آن‌ها نبوده‌ایم؛ اما دوباره بین این دو شرکت تنش و درگیری به وجود آمده‌ است.

پس از آن‌که مایکروسافت از قانون پرداخت ‌به ناشران خبر در استرالیا حمایت کرد، گوگل مجبور شد به ناشران پول پرداخت کند. گوگل در واکنش‌ به مایکروسافت این حرکت را مانع کسب‌وکار آزاد اینترنتی دانست و آن را به‌شدت محکوم‌ کرد.



مایکروسافت همچنین از گوگل به‌ دلیل تسلط‌ بر بازار تبلیغات انتقاد کرد و گفت گوگل ناشران‌ را برای کسب درآمد بیشتر به استفاده از خدمات خود مجبور می‌کند.

در پنج سال‌ اخیر رقابت این‌ دو شرکت به‌ خاطر این توافق در سکوت ادامه پیدا کرده است.
زمانی‌ که دادخواست ضد انحصار موتور جستجو علیه‌ گوگل تنظیم‌ شد، مایکروسافت درباره‌ آن صحبت نکرد. این دادخواست توسط دولت آمریکا تنظیم شده بود؛ اما مایکروسافت با اینکه در رتبه دوم موتورهای جستجو قرار داشت، تصمیم گرفت درباره‌ی آن سکوت کند.

به گفته فایننشال تایمز، قرار بود توافق آتش‌بس مایکروسافت و گوگل، همکاری این دو شرکت را افزایش بدهد.

مایکروسافت امیدوار بود با کمک گوگل بتواند نرم‌افزارهای اندروید را روی ویندوز اجرا کند؛ اما این اتفاق رخ نداد و مایکروسافت برای این اقدام با آمازون همکاری کرد.

به‌احتمال‌ زیاد همانند زمان‌ قبل‌ از توافق دوباره شاهد نبرد شدیدی بین مایکروسافت و گوگل خواهیم بود. در سال ۲۰۱۳ و زمانی‌ که ویندوزفون در اوج بود، نبرد سختی بین‌ این دو شرکت بر سر یوتیوب شکل گرفت.

مایکروسافت در طول چندین ماه، به‌ فروش لیوان و تی‌شرت‌هایی با نوشته و طرح‌های ضد گوگل مشغول بود و با تبلیغات منفی خود، کروم‌بوک‌ها را زیر سؤال می‌برد.

از زمان اجرای کمپین Scroogled توسط مایکروسافت، این دو شرکت با تغییرات زیادی مواجه شده‌اند. حتی رئیس این دو شرکت تغییر کرده است؛ اما با حمله گوگل به مایکروسافت در ابتدای امسال، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که این دو غول فناوری خود را برای نبرد آماده کرده‌اند.









حذف APK از طرف گوگل




🔹تقریباً از ابتدای زمان عرضه اندروید، اپلیکیشن‌های آن با فرمت نام‌آشنای APK برای دانلود در دسترس کاربران قرار گرفته است؛ اما در سال ۲۰۱۸ گوگل فرمت جدیدی به نام «باندل اپ اندروید» (Android App Bundle یا AAB) را معرفی کرد که پسوند فایل‌های آن به‌صورت aab.* تعریف می‌شود. این شرکت اعلام کرده بود که استفاده از فرمت مذکور منجر به کمتر شدن حجم اپلیکیشن‌ها و آسان‌تر شدن نظارت بر جنبه‌های مختلف آن‌ها می‌شود.
.
.
🔸از آگوست امسال (مرداد و شهریور) تمام اپ‌های جدیدی که وارد پلی استور می‌شوند باید با این فرمت توسعه داده شده باشند. این موضوع فعلاً شامل اپلیکیشن‌های که قبلاً عرضه شده‌اند نخواهد شد و می‌توانند همچنان به همان فرمت APK باقی بمانند.
.
.
🔹به نظر می‌رسد استراتژی جدید گوگل برای کاربران نتایج مثبتی به همراه داشته باشد و علاوه بر اینکه حجم اپلیکیشن‌ها تا ۱۵ درصد کاهش پیدا می‌کند، توسعه‌دهنده‌ها نیز می‌توانند روند عرضه و آپدیت اپ‌ها را بهتر نظارت کنند که در مجموع به بهینه‌تر شدن روند به‌روز‌رسانی اپ‌ها می‌انجامد.
.
.
🔸اما AAB دو مشکل بزرگ نیز با خود به همراه خواهد آورد. اول اینکه توسعه‌دهنده‌ها برای عرضه اپ‌هایشان در استورهای دیگری همچون اپ استور آمازون یا اپ گالری هواوی باید نسخه APK آن‌ها را نیز به‌صورت جداگانه و با کد منبع کاملاً متفاوت تهیه کنند. از سوی دیگر مسئله سازگاری اپلیکیشن‌های اندروید با ویندوز ۱۱ به وجود می‌آید.








📍از اینکه ما را تا اینجا همراهی کردید بسیار سپاس گذاریم.🙏



📌نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا