امنیتاینستاگرامترفند های IOSترفند های ویندوزترفندهای اندرویدتلگرامشبکه های اجتماعیفایرفاکسگوگل کروممرورگر

بهترین راه برای چک کردن امنیت لینک

امنیت لینک: در دنیای امروز که ما از اینترنت برای جستجو و وارد شدن به وب سایت ها و لینک های مختلف استفاده می‌کنیم باید به امنیت خود توجه ویژه‌ای کنیم تا مورد حمله هکرها قرار نگیریم به همین خاطر در هنگام وارد شدن به وبسایت ها و لینک ها شما باید بر روی آن ها انالیز امنیتی انجام دهید که ما در این آموزش می‌خواهیم سایت هایی را برای تست آنلاین معرفی کنیم که با استفاده از آن ها می‌توانید امنیت لینک هایی که می‌خواهید را مورد بررسی قرار دهیم . بسیاری از افراد هستند که از این راه نان در میاورند! یعنی این افراد لینک های دارای بد افزار هایی که باعث نمایش تبلیغات در کامپیوتر و یا گوشی شما می شوند را ارسال میکنند و سپس به مقصود خود می رسند.

البته لینک ها در اکثر مواقع امن و بی خطر هستند اما اگر خطرناک باشند، می توانند با بدافزار ها به کامپیوتر و یا گوشی شما آسیب بزنند.

یکی از بزرگترین تهدیدات امنیتی در این روز ها “باج افزار ها” (Ransomware) هستند. باج افزار ها معمولا از راه همین لینک ها و وب سایت های خطرناک به کامپیوتر کاربران منتقل می شوند.

دو نوع لینک داریم:

۱. لینک هایی با طول و اندازه معمولی که با www شروع میشوند؛ سپس نام یک وبسایت در آنها است و با com و ir و… یا پسوند های دیگر تمام می شود.

۲. لینک های کوتاه شده همانند: Goo.gl/gj3gf

هیچ تفاوتی ندارد که لینکی که می خواهید آن را باز کنید یک لینک معمولی باشد و یا یک لینک کوتاه شده؛ هر کدام از این ها می توانند شما را به یک سایت خطرناک و دارای بدافزار منتقل کنند. بنابراین چک کننده های لینک در صورت مواجه شدن با اینگونه لینک ها به شما هشدار می دهند. سایت های زیادی هستند که لینک ها را چک می کنند و در صورت یافت بدافزار به شما اخطار می دهند. در این مقاله چند مورد از برترین سایت ها در این زمینه را به شما معرفی می کنیم.

۱. AVG Threatlabs

در کل AVG یک نام بزرگ در زمینه امنیت آنلاین است. نتایج چک کردن این سایت قابل اعتماد است. در سایت AVG Threatlabs می توانید یک لیست از سایت های خطرناک را مشاهده کنید. این لیست هر هفته آپدیت می شود و 5 عدد از سایت ها با بیشترین تعداد بدافزار ها و تهدیدات را به نمایش می گذارد. امیدواریم سایت های مورد علاقه شما هیچگاه در این لیست نروند!

این ابزار آنلاین لینک را برای یافت هر گونه بدافزار و تهدیدات چک می کند. کار با این وبسایت بسیار ساده است و تنها باید لینک را وارد آن کنید و سپس منتظر نتیجه بمانید و اینکه میتواند امنیت لینک را تایید یا رد کند.

دانلود اپلیکیشن

۲. Kaspersky VirusDesk

معرفی 5 سایت برای چک کردن امن بودن و یا نبودن لینک ها

اگر پس از پایان چک کردن و نمایش پیغام Safe احساس کردید که این ابزار اشتباه کرده و لینک مورد نظر دارای بدافزار و تهدیدات است، می توانید بر روی گزینه ی “I Disagree With the Scan Results” کلیک کنید تا نارضایتی خود را به کسپراسکای اعلام کنید تا آن ها این ابزار را بهبود بخشند.

۳. sucuri

یک شرکت بسیار معروف و جهانی است که در زمینه های مختلفی مخصوصا امنیت خدمات می‌دهد که از آن می‌توانید استفاده کنید اما در اینجا ما می‌خواهیم از وب سایت این شرکت برای بررسی لینک های خود استفاده کنیم شما می‌توانید با وارد شدن به آدرس آن و انتقال لینک به محل مشخص شده در سایت، از امنیت و سلامت لینک مطلع شوید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب این وب سایت این است که با وارد کردن لینک مورد نظر لینک های دیگری که در صفحه استفاده شده است را نشان می‌دهد و می‌توانید بر روی آن ها هم بررسی امنیتی داشته باشید.

۴.Online Link Scan

یک سایت آنلاین برای اسکن لینک ها است و یک دید کلی از لینک ها می‌دهد اگر لینک ها مخرب باشند به شما کاملاً این مورد را گزارش می دهد اما بسیاری از وب سایت ها را به صورت ناشناس معرفی می کند و مانند روش‌های قبلی دقیق نیست؛ اما در مواردی می‌تواند به شما کمک زیادی کند و فقط کافیست به لینک زیر بروید و آدرس وب سایت خود را به آن بدهید تا با استفاده از معیارهایی که این وب سایت استفاده می‌کند به شما خواهد گفت که آیا به لینک مورد نظر امن است یا خیر. البته این سایت نیازمند فیلتر شکن نیز می باشد.

۵. Google Transparency Report

معرفی 5 سایت برای چک کردن امن بودن و یا نبودن لینک ها

شاید تخصص کمپانی گوگل امنیت و حریم خصوصی نباشد، اما این شرکت دارای یک ابزار برای چک کردن لینک ها است. پس از وارد کردن لینک مورد نظر خود در این سایت می توانید متوجه شوید که آیا لینک امن است و یا خیر. این سرویس کمپانی گوگل نه تنها سایت را برای یافت بدافازر ها چک می کند، بلکه سایت های که قصد دزدی اطلاعات کاربران دارند را نیز تشخیص می دهد و به کاربر اخطار می دهد. در کل دزدی اطلاعات همیشه چیز بدتری نسبت به بدافزار است زیرا با این کار افرادی می توانند نام کاربری شما و رمز عبورتان به سایت های مختلف را بدزدند.

با این چند سرویس که در این مقاله معرفی کردیم، مطمئنا دیگر می توانید با خیال راحت بر روی یک لینک کلیک کنید. همیشه بهتر است از بیش از یکی از این ابزار ها استفاده کنید تا صد در صد از امن بودن لینک مورد نظر که به آن شک دارید مطمئن شوید.

موفق باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا