تلگرام

پاک کردن حافظه پر شده تلگرام

پاک کردن حافظه پر شده تلگرام

پاک کردن حافظه پر شده تلگرام

تلگرام برترین و پرطرفدارترین نرم افزار پیام رسان در بین ایرانیان است ، به دلیل استفاده زیاد کاربران و فیلم ها ، عکس ها و آهنگ هایی که به صورت رایگان در دسرس است همه ما فایل ها را باز میکنیم اما پس از مدتی این حافظه ی ما پر میشه و با کمبود حافظه مواجه میشیم .

تنها راهکار این است که حافظه ی پر شده یعنی فایل هایی که از قبل را باز کردیم(منظورمان فایل های ذخیره شده در گالری و موزیک پلیر و… نیست) را پاک کنیم .

مدیریت Cache در نسخه ۳.۳.۲ تلگرام به شما این امکان را می‌دهد اطلاعات موردنظر مربوط به هر کانال یا همه کانال‌ها را به‌راحتی حذف کرده و در صورت نیاز با مراجعه مجدد به کانال موردنظر، آنها را از سرورهای ابری تلگرام مجدد فراخوانی کنید.

پس ابتدا مطمئن شوید که نسخه شما بالاتر از نسخه فوق می باشد .

۱ـ نرم‌افزار را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی اصلی روی Settings فشار دهید.

۲ـ اکنون با اسکرول کردن صفحه تنظیمات و مراجعه به بخش Cache Settings گزینه‌های مختلفی برای پاکسازی حافظه کش در اختیار شما قرار می‌گیرد.

۳ـ شما می‌توانید با فشار روی گزینه Clear Cache و انتخاب هر یک از موارد دلخواه (عکس ها ، موزیک ، ویدئو ها و… )، عملیات پاکسازی حافظه را آغاز کنید. (عملیات پاکسازی حافظه کش، فقط اطلاعات دریافت شده در حافظه را حذف می‌کند و این اطلاعات اعم از ویدئو، صوت، عکس و… در سرورهای ابری تلگرام موجود بوده و با دسترسی مجدد شما به کانال موردنظر دوباره فراخوانی شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید.)

توجه : اگر گوشی هایتان دارای سیستم عامل آندروید است می‌توانید علاوه بر انجام مراحل فوق به حافظه داخلی _ پوشه آندروید رفته ، در این بخش یک پوشه اسم به تلگرام وجود داره که اگر اون رو هم پاک کنید مقداری فضا آزاد خواهد شد ، هچنین در صفحه اصلی مدیریت فایل پوشه ی دیگری وجود دارد به اسم تلگرام اون رو هم می‌توانید پاک کنید ( این عمل به اکانت شما آسیبی نمی‌رساند، صرفا فقط برای آزادسازی حافظه می‌باشد .)

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر، ببخشید یه سوالی دارم من جدیدا تلگرامم طوری شده که هرفیلم و عکس و فایلی که باز میکنم، اصلا در پوشه تلگرام در فایلهای شخصیم ذخیره نمیشه، و بعد از چندساعت خود به خود پاک میشه و من مجبورم فیلم هارو دوباره دانلود کنم، خواهش میکنم راهنماییم کنید باید چیکارکنم خیلی ممنون میشم ازتون

  2. ممنون خیلی مفید بود
    اما تو آپدیت جدید انرویید اون بخش تلگرام تو فایل‌ها چیزی نشون نمیده و میزنه فایلی موجود نیست درحالی که به خاطر همون فایل‌ها حافظه گوشیم پر شده🤦‍♀️ نمیدونم چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا