ترفند هاترفند های ویندوزتکنولوژیرایانه ای

چند کلید میانبر کاربردی در ویندوز

سلام عرض می کنم خدمت کاربران عزیز سایت زرین امروز قصد دارم در این پست چند کلید میانبر کاربردی در ویندوز رو بهتون آموزش بدم. تا آخر این پست با ما همراه باشید…

۱. کلید های ویندوز+l :

نحوه‌ی کارکرد این کلید میانبر به این صورت هستش که شما با فشردن این کلید ها همزمان با هم سیستم‌تون قفل میشه و برای اینکه بتونید دوباره به ویندوز وارد بشید یا اصطلاحا log on کنید باید دوباره رمزی که به سیستم دادید رو وارد کنید.

۲. کلید های ویندوز + Prt Sc:

اگر که میخواید از صفحه‌ی لپ‌تاپ یا کامپیوترتون اسکرین شات بگیرید می تونید با استفاده از فشردن همزمان این دو کلید با هم این کار رو انجام بدید که نتیجه‌ی کار در قسمت document و در پوشه‌ی pictures/screenshots ذخیره میشه.

۳. کلید های ترکیبی ویندوز+جهت ها:

اگر لازمه که از دو برنامه یا اصطلاحا اپلیکیشن به صورت همزمان استفاده کنید می توانید از این کلید های میانبر به صورت زیر استفاده کنید:

اپلیکیشن اول را باز کرده و کلید میانبر ویندوز+ جهت راست را می فشارید. سپس برنامه‌ی دوم را باز کرده و کلید های ویندوز + جهت چپ را می فشارید به این صورت می توانید از هر دو برنامه به صورت همزمان استفاده کنید.

۴. کلید های میانبر ویندوز + Tab و Alt + Tab:

اگر که چندین برنامه رو همزمان با هم باز کردید و لازمه که بین اونها حرکت کنید و هر بار یکی از اون ها رو باز کنید بهتون پیشنهاد می کنم از این کلید ها استفاده کنید و اما تفاوت شون در چی هستش؟؟!

با استفاده از کلید های ترکیبی Alt + Tab می توانید تمامی پنجره ها، پوشه ها و برنامه های در حال اجرا را ببینید و در بین آن ها بچرخید و برنامه / پوشه / پنجره ی مورد نظر را انتخاب کنید اما با استفاده از کلید ترکیبی ویندوز + Tab فقط می توانید برنامه / پوشه / پنجره های باز شده را ببینید و با استفاده از اشاره‌گر یکی از آن ها را انتخاب کنید. به گیف زیر دقت کنید.

توجه شود که کلید ترکیبی Alt + Ctrl + Tab نیز کاربردی مشابه دارد.

۵. کلید میانبر ویندوز + M:

اگر میخواهید تمامی پنجره ها و برنامه های باز شده رو کوچک یا اصطلاحا minimize کنید با فشردن این کلید ها با هم می توانید در یک لحظه این کار را انجام دهید.

ممنون از اینکه با همراه بودید.

امیدوارم از این پست نهایت استفاده را برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا