SQL Serverبرنامه نویسی

رفع ارور ۵۱۳۳ در SQL Server

سلام عرض می کنم خدمت اعضای عزیز و کاربران سایت زرین هور امروز قصد دارم در این پست رفع ارور ۵۱۳۳ در پایگاه داده SQL Server را که بیشتر یکی از ارورهای ورژن ۲۰۱۲ این دیتابیس است آموزش بدم.

با ما همراه باشید.

ارور ۵۱۳۳ چیست؟

همانطور که در بالا اشاره شد این ارور بیشتر در ورژن ۲۰۱۲ رخ می دهد. پیام ارور این است که به دلیل اجازه دسترسی ندادن سیستم پردازنده به دایرکشن یا آدرس مورد نظر ساخت پایگاه داده با مشکل مواجه شد.

error 5233
تصویری از پیام ارور

رفع ارور ۵۱۳۳ در SQL Server:

خب اصل مطلب این است که چگونه این ارور را رفع کرده و پایگاه داده خود را در آدرس و پوشه مورد نظر خود ایجاد کنیم. برای اینکار ابتدا باید چند مورد را یاد بگیریم…

به تصویر پایین دقت کنید.

با توجه به تصویر بالا متوجه می شوید که این پوشه در تب security دارای خاصیت یا گزینه ای به اسم Authenticated Users است که شامل کاربرانی است که به سیستم عامل ویندوز از طریق یک نام کاربری و پسورد معتبر دسترسی دارند. کاربرانی که می توانند به کامپیوتر log on کنند متعلق به این گروه می باشند.

در چنین پوشه ای SQL Server اجازه ی ساخت پایگاه داده و جدول های مورد نظر مان را دارد اما در پوشه هایی که Authenticated Users را ندارند اجازه ی ساخت پایگاه داده توسط سیستم پردازنده داده نمی شود.

پس نتیجه می گیریم برای اینکه بتوانیم پایگاه داده را در پوشه مورد نظر مان بسازیم باید این قابلیت دسترسی را برای پوشه مورد نظر ایجاد کنیم.

برای این کار اول از همه روی پوشه مورد نظر مان راست کلیک کرده و وارد بخش properties و تب security می شویم. درپایین قسمت Group or users name بر روی دکمه ی ادیت کلیک می کنیم.

بعد از کلیک کردن بر روی دکمه Edit در پنجره باز شده طبق تصویر پایین بر روی دکمه Add کلیک می کنیم.

بعد از انجام این کار در پنجره باز شده عبارت Authenticated Users را وارد می کنیم.

سپس از قسمت permissions for Authenticated Users گزینه Allow را برای Modify فعال می کنیم.

از این به بعد می توانیم دیتابیس SQL Server را در این پوشه به راحتی ایجاد کنیم بدون اینکه ارور ۵۱۳۳ را داشتی باشیم.

ممنون از اینکه با ما همراه بودید.

امیدوارم از این پست نهایت استفاده را برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا