طراحی سایت

اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

 

طراحی سایت دارای اصول و استانداردهایی است که اگر این اصول و استانداردها رعایت شود می تواند باعث شود که خیلی زود بتوانید آمار دنبال کنندگان را بالا ببرید .به عبارت دیگر تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید و از این طریق برای خود درآمدی داشته باشید . طراحی وب سایت می تواند یک رسانه محسوب شود و فواید رسانه را در اختیار کاربران قرار می دهد درحالیکه شبکه های اجتماعی کار تعامل بین مردم را در اختیار دارند.

همانطور که می دانید امروزه همه درگیر شبکه های اجتماعی شده اند به طوری که تمامی اخبار در عرض چند ثانیه به کل دنیا انتشار می شود و اغلب بنگاه های تجاری تلاش می کنند در شبکه های اجتماعی حضوری پررنگ داشته باشند.

اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

امروز می خواهیم در مورد اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی صحبت کنیم .

استفاده از تصاویر در در طراحی سایت شبکه های اجتماعی

در بیشتر وب سایت های شبکه های اجتماعی از تصاویر استفاده می‌کنند و همواره باید به این نکته توجه کرد که تصاویر در شبکه های اجتماعی فیسبوک،اینستاگرام و… نقش مهمی را ایفا می‌کند.در ادامه استفاده صحیح از تصاویر و محتوا را در شبکه های اجتماعی توضیح می دهیم.

اندازه تصاویر

دقت کنید که برای انتخاب تصاویر مناسب در طراحی سایت شبکه های اجتماعی ،اندازه عکس ها ۸۰۰*۶۰۰ یا کوچکتر از این اندازه استفاده کنید. چون بیشتر کاربران از دستگاه های مختلف مانند موبایل و تبلت استفاده می کنند این سایز مناسب است .و در هر سایز صفحه نمایشی قابل دیدن است.

محتوای تصاویر

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در پست های شبکه های اجتماعی،محتوا است که باید برای مخاطب جالب باشد.به طوری که اگر شما جای مخاطب بودید آن مطلب را بپسندید. محتوا باید دارای ارزش بالایی باشد تا مخاطبان از خواندن آن حس خوب داشته باشند. این محتوا دریچه تعامل با مخاطبان شما خواهد بود و خیلی سریع می تواند برای وب سایت شما تبلیغاتی داشته باشد.

مورد دیگر در زمانی که محتوا را تولید کردید و عکس مورد نظر را انتخاب نمودید، حتما با استفاده از فتوشاپ لوگوی خود را در عکس و تصویر قرار دهید. این کار باعث می شود که مخاطب با لوگوی شما آشنا شود و هم چنین دیگران به راحتی نتوانند از عکس و محتوای شما کپی برداری انجام دهند.

نکته دیگر در طراحی وب سایت شبکه های اجتماعی نظم همیشگی در انتشار مطلب است .مثلا ۲ روز یک بار اگر مطلب خود را انتشار می دهید دیگر مخاطب در آن روز منتظر دیدن پست های شما خواهد بود.

میزان مخاطبان در شبکه های اجتماعی بسیار بالا است. شما به راحتی می توانید تصاویر مربوط به بیزنس وب سایت خود در این فضاها انتشار دهید. مثلا درنظر بگیرید که می خواهید برای کاربران وب سایت شما یک کد تخفیف دهید . با انتشار عکس و محتوا در شبکه های اجتماعی به راحتی می توانید به همه کاربران اطلاع رسانی کنید و آنها را از این تخفیف مطلع کنید.

سایت شبکه های اجتماعی باید چه قابلیت هایی داشته باشد ؟

۱) امکان ثبت نام و ورود آسان کاربران
۲) امکان به اشتراک گذاری تصاویر ،و ویدیوهای کوتاه
۳) امکان ارتباط و ارسال درخواست دوستی با سایر کاربران
۴) امکان جستجو و یافتن اعضا
۵) امکان کامنت گذاشتن و فرستادن پیغام خصوصی برای سایر اعضا
۶ ) امکان به اشتراک گذاری مطالب
۷) امکان چت در سایت .
و…
در پایان مطلب مورد توجه آن است که طراحی سایت شبکه های اجتماعی و در نظر گرفتن تمامی نکات گفته شده ارزشی ندارد مگر آنکه سایت شما دیده شود و در جستجوهای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل ، از رتبه خوبی برخوردار باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا