ترفند ها

چند راهکار جهت تقویت وای فای

وای فای یکی از پرکاربردترین و مهمترین بخش ها در استفاده از کامپیوتر است در حالیکه گاهی اوقات به بخش رنج آوری برای کاربران تبدیل می شود و دچار مشکلاتی اعم از سرعت کم,قدرت دریافت کم و دیگر مشکلات می شوند حال ما در این پست چند راهکار جهت تقویت وای فای ارائه خواهیم داد:

 

1-استفاده از جدیدترین تکنولوژی وای فای:

یکی از بهترین راه ها جهت اطمینان به سرعت و اعتماد به شبکه ی خود استفاده از سخت افزار تا حد امکان به روز می باشد و نکته قابل توجه  این است که وایرلس های سری A و B و G قدیمی و کهنه هستند در حالیکه وایرلس های سری N بیشترین سرعت ممکن را در اختیار شما قرار می دهد.

۲-پیدا کردن مناسب ترین مکان برای مودم:

یکی دیگر از کارها جهت تقویت وای فای خود پیدا کردن مکانی مناسب برای مودم می باشد که بهترین مکان برای روتر فضایی باز می باشد و توجه داشته باشید اگر در محیط خانه به اینترنت وصل می شوید بهترین مکان برای قرار دادن مودم مرکزخانه می باشد در غیر این صورت با آزمون و خطا مکان مناسب را بیابیدو جهت یافتن قدرت سیگنال می توانید از نرم افزار های قدرت یاب سیگنال استفاده کنید و همچنین آنتن های روتر باید به صورت عمودی تنظیم شود.

۳-افزایش برد وای فای با ترفندی ساده:

گاهی اوقات از روتر دور هستید و به آن دسترسی ندارید شما با ترفندی ساده می توانید برد آن را افزایش دهید . برای این کار از یک فویل حلبی,قوطی نوشابه و یا صافی آشپزخانه استفاده کنید هرچند این ترفند آنطور که شما انتظار دارید برد شما را افزایش نمی دهد اما خب با کمترین تلاش توانسته اید تا حدودی به افزایش برد شبکه وای فای خود کمک کرده باشید.

۴-جلوگیری ار هک وای فای:

چند راهکار جهت تقویت وای فای

اگر کسی بدون اطلاع شما از وای فای استفاده کند علاوه بر هزینه ی اضافی باعث کاهش سرعت و افزایش پینگ اینترنت برای شما خواهد شد و حتما اظلاع دارید که پسورد وای فای به راحتی هک می شود خصوصا اگه رمز ضعیفی داشته باشد پس برای جلوگیری از هک آن ابتدا نرم افزار  Net Speed Monitor را نصب کنید تا از استفاده ی دیگران مطلع شوید همچنین در تنظیمات مودم خود تنها به Mac address های خاصی مانند لپ تاپ یا گوشی تان اجازه دسترسی بدهید و از رمز های ترکبیی و طولانی اعم از حروف و اعداد استفاده کنید.

۵-زمانبندی های مناسب جهت راه اندازی مجدد روتر:

چند راهکار جهت تقویت وای فای

لازم است که در زمانبندی های مناسب مودم خود را جهت برقراری اتصال و جلوگیری از افت آن مجددا راه اندازی کنید که می توانید برای این کار از فریمویر DD-RWT استفاده کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا