Wordمایکروسافت آفیسنرم افزار

افزودن پاورقی مایکروسافت ورد

افزودن پاورقی مایکروسافت ورد ،امروزه همه ی ما برای کارهای اداری و تحصیلی تقریبا از کاربران ثابت مایکروسافت ورد محسوب میشویم.ورد با سال ها تکامل تقریبا به نرم افزاری کامل و جامع برای ویرایش متن های اداری و آموزشی در فرمت های گوناگون تبدیل شده است.

با تکامل روز افزون ورد امکاناتش روز به روز بیشتر می شود.این افزایش امکانات باعث می شود که کاربران برای استفاده از آن به فکر استفاده از آموزش ها باشند.

ما نیز سعی کرده ایم تا در مجموعه مقالات موجود در زرین هور اقدام به بررسی و آموزش امکانات مختلف ورد کنیم.در همین راستا در این مقاله به بحث فوت نوت یا پاورقی میپردازیم.پاورقی معمولا در هنگامی استفاده میشود که از لغتی استفاده میکنیم که ممکن است کاربر برایش نامفهوم باشد و یا نیاز به توضیحی اضافه باشد.مثلا فرض کنید که شما در یک مقاله از یک لغت انگلیسی استفاده می کنید که هنوز برای آن ترجمه ای جامع وجود ندارد و شما مجبورید خودتان از یک ترجمه به دلخواه استفاده کنید .برای آنکه مخاطب دچار دوگانگی در برداشت نشود باید در پاورقی لغت لاتین را نوشت.

نحوه ی افزودن پاورقی در ورد

ابتدا شما متن مورد نظر خود را بنویسید.سپس قسمتی از متن را که مورد نظر شماست تا برای آن پاورقی ایجاد کنید را انتخاب کنید.

افزودن پاورقی مایکروسافت ورد ،سپس به سربرگ refrences بروید و از آنجا به گروه footnote مراجعه کنید.مانند تصویر زیر روی گزینه ی insert footnote کلیک کنید.

با این کار در انتهای صفحه با توجه به دایرکشن ،در سمت راست یا چپ با شماره ای نمایان می شود.مانند تصویر زیر:

و در انتها در پاورقی میتوانید توضیحاتی را که مد نظر دارید بنویسید.

امیدوارم که مقاله ی فوق برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا