اپلیکشن هاترفند هانرم افزار

کالیبره کردن باتری گوشی موبایل

کالیبره کردن باتری گوشی موبایل ،اکالیبره کردن باتری گوشی موبایلمروزه گوشی های موبایل نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره ی ما دارند. این گوشی ها هستند که می توانند راه های ارتباطی را بین ما تضمین نمایند.بخش زیادی از اقتصاد ما مبتنی بر بستر همین گوشی های هوشمند است.یکی از مهمترین ویژگی هایی که به عنوان خصیصه ی یک گوشی خوب میتوان به آن اشاره کرد. اما یک واقعیت وجود دارد که به مرور از کارکرد باتری گوشی ها کاسته میشوند و این کار احتناب ناپذیر است.

در نهایت پس از آنکه گوشی از حدی که قابل تحمل است بیشتر ارزشش کاسته شد باتری آن ها باید تعویش گردد.البته بعضی وقت ها این کاهش کارایی نه تماما از روی کاهش توان موبایل که از روی ناهماهنگی سیستم عامل نصب شده روی گوشی رخ می دهد.دوباره هماهنگ کردن باتری و سیستم عامل را اصطلاحا کالیبره کردن آن مینامند.

کالیبره کردن باتری گوشی به چه معناست؟

گوشی شما با بررسی باتری تشخیص می دهد که چه حدی شارژ شده است.با این کار به شما کمک میکند تا بتوانید تشخیص دهید که تا کی میتوانید از آن استفاده کنید و یا کی باید آن را به شارژر متصل نمایید.ولی گاهی پس از مدتی این توان تشخیص بین گوشی و موبایل شما به حداقل میرسد.بدین گونه که گوشی شما ۸۰% شارژ شده است ولی گوشی شما مقدار ۱۰۰% را نشان می دهد. و یا اینکه گوشی شما در حالی که دارای ۲۰% شارژ است خاموش می شود. این ناشی از این است که گوشی شما در تشخیص میزان باتری گوشی شما دچار اشکال شده است.این کار را با کالیبره کردن گوشی میتوان به حالت درست برگرداند.

کالیبره کردن باتری موبایل روت نشده

  • تا جایی که گوشی موبایل خاموش می‌شود؛ با آن کار کنید.
  • یک بار دیگر در صورتی که گوشی روشن می‌شود؛ آن را روشن و تا زمان خاموشی با آن کار کنید.
  • وقتی دیگر گوشی روشن نشد، گوشی را به شارژر متصل کرده و در حالت خاموشی صبر کنید شارژ آن به ۱۰۰ درصد برسد.
  • حال گوشی را از شارژ خارج کرده، روشن کنید و چند دقیقه با آن کار کنید (نهایت ۲ دقیقه). اگر شارژ گوشی کم شد؛ آن را در همان حالت با شارژر متصل کرد تا به ۱۰۰ درصد برسد.
  • بار دیگر گوشی را خاموش و روشن کنید؛ در صورتی که شارژ زیر ۱۰۰ درصد بود، مجددا گوشی را به شارژ متصل کرده تا به شارژ ۱۰۰ درصد برسد.
  • این کار تا جایی ادامه دهید که وقتی گوشی موبایل را ری استادت کردید؛ شارژ باتری را ۱۰۰ درصد نشان دهد. در این حالت باتری موبایل کالیبره شده است.

کالیبره کردن باتری موبایل روت شده

  • مراحلی که در رابطه با کالیبره کردن باتری موبایل‌های روت نشده توضیح دادیم را انجام دهید.
  • اپلیکیشن (Battery calibration) را دانلود و نصب نمایید.
  • باتری موبایل خود را تا ۱۰۰ درصد شارژ نمایید.
  • برنامه فوق را اجرا کرده تا کالیبره کردن گوشی موبایل انجام شود.
  • جهت تکمیل مراحل کالیبره کردن گوشی موبایل، تا وقتی گوشی کاملا خالی می‌شود، با آن کار کنید و سپس آن را تا ۱۰۰ درصد شارژ نمایید.

نرم افزار Battery Calibrator 

کالیبره کردن باتری گوشی موبایل ،از این برنامه جهت کالیبره کردن باتری استفاده می‌شود. Battery Calibrator با سرعت بالا و کاربری آسانی که دارد می‌تواند باتری تلفن همراه شما را کالیبره کند تا شما بتوانید از حداکثر قدرت باقی مانده باتری تلفن همراه خود استفاده کنید. باید توجه داشت که این افزایش قدرت با مجدد تنظیم کردن اطلاعات مربوط به باتری گوشی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا