اخباررایانه ای

شما از موتور های جست و جو چه می خواهید!

موتور های جست و جو دقیقا می دانند چه می خواهید!

رقابت روزافزون میان موتور های جست و جوگر! باعث شده تا آن ها دست به انجام شیوه های جدیدی مانند دسترسی به اطلاعات کاربری و ردیابی حرکات موس؟! برای درک بهتر خواسته های کاربران در کنار توجه به امنیت شبکه ها بزنند.

موتور های جست و جو دروازه هایی برای ورود به دنیای مجازی و اینترنتی هستند! که به کاربر های مختلف کمک های بسیاری می کنند.

آن ها به کاربران در جست و جوی اطلاعات، شرکت های تبلیغاتی!! و حتی هکرها در کشف و پیدا کردن کد های نرم افزاری! کمک می کنند.

رقابت ها و به قول فرنگی ها کامپتیشن هایی که در میان موتور های جست و جو وجود! دارد باعث و بانی اصلی این است؛

که در حال حاضر تمامی آن ها اولویت اول شان جلب رضایت کاربران است! هر چند که جست و جوی کلمات مبهم که اغلب معانی متعددی دارند!؟

کاری سخت است؛ و در اکثر موارد موتور های جست و جو نمی توانند پاسخ گو باشند.

روش های مدیران موتور های جست و جوگر برای افزایش کارایی.

برخی از محققان و صاحب نظران در این رشته معتقدند که دانستن اطلاعات جمعیتی می تواند کمک قوی و مفیدی باشد برای عمبکرد بهتر موتور های جست و جو.

برای مثال تمامی افرادی که واگنر را سرچ و جست و جو می کنند همه آن هایی که هدفشان موسیقی دان آلمانی بوده زن و تمامی افرادی که خواهان اسپری رنگ موی شرکتی به نام واگنر بوده اند مرد بوده اند.

این نتایج باعث شد تا موتور های جست و جو مانند Yahoo شروع به پایش اطلاعات فردی از سرویس ها و وب های متعدد کنند.

حاصل تمامی این فعالیت ها!؟ بهبود نتایج حاصل از جست و جو های یاهو تا ۷ درصد بیش از حد استاندارد این موتور است.

آمار ها حاکی از آن است که حدود ۷۰ درصد ما! در زمان کار با رایانه و کامپیوتر شخی مان برای تمرکز روی مطالب اصلی ماوس را روی آن قرار می دهیم.

و گروهی از محققان شیوه ای هوشمندانه برای این کار در بر گرفته اند.

آن ها افزونه ای برای یکی از مرورگر ها تعریف کرده اند. این افزونه می تواند حرکات ماوس را ردیابی کند و آنرا در اختیار ۱۰ داوطلب قرار دهد.

آمار ها نشان داده است که بررسی حرکات ماوس! با دقتی حدود ۹۶ درصد می تواند در جست و جوی درست و انتخاب هدف از جست و جو کمک بزرگی باشد.

سرچ ادیت چیست؟!

شما از موتور های جست و جو چه می خواهید!

موتور های جست و جو ابزار های اصلی برای یافتن اطلاعات در پهنه وب جهان گستر هستند.

به همین دلیل آن ها از ارزش های بالایی برخوردارند! در میان آنها رقابت های فراوانی وجود دارد؟! که باعث تلاش آن ها برای جلو زدن از رقیب و پیشرفتشان می شود.

نکته جالب توجه درباره موتور های جست و جو گر این است که قابلیت بالایی در ثبت کد های اصلی یک وب سایت دارند! و جست و جوی این کد ها از طریق هکر ها سهل و آسان شده است.

برای مثال وب سایتی حفره های امنیتی آن کشف شده اند؛ هکر ها می توانند با جست و جوی اطلاعات وب سایت هایی را که همان حفره های امنیتی را دارند پیدا کنند.

سرچ‌آدیت که توسط جان جان محقق دانشگاه واشینگتن و شرکت مایکروسافت همراه با همکارانش ساخته شده است، قابلیتی است که برای جلوگیری از این کار ها و شناسایی این گونه جست و جو ها تعبیه شده است.سرچ‌آدیت در این مدت موفق شد بیش از ۴میلیون جستجوی مرتبط را شناسایی و حتی بعضی حملات را پیش‌بینی کند.

سرچ ادیت در آینده می تواند توانایی موتور های جست و جو را در اطلاعات و امنیت وب سایت ها بالا ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا