ترفند هاترفندهای اندروید

آموزش انتقال تمام اطلاعات گوشی اندرویدی قدیمی به جدید

روش ساده انقال اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید:

اگر از کاربران گوشی‌های اندرویدی باشید. و یک گوشی اندرویدی جدید خریداری کنید، بدون تردید تمایل خواهید داشت تا اطلاعات گوشی قبلی شما به گوشی جدیدتان منتقل شود.

اما چگونه می‌توان تمام اطلاعات گوشی اندرویدی قدیمی را به ی گوشی اندرویدی جدید منتقل کرد؟

انقال اطلاعات گوشی قدیمی به گوشی جدید

برای انجام این کار با توجه به نوع و مدل گوشی قبلی و جدید شما روش‌های متعددی وجود دارد. اما یک روش خاص به مراتب ساده‌تر و بهتر از سایر روش‌های دیگر است که البته به اتصال اینترنت نیاز دارد و منجر به صرف حجم اینترنت شما می‌شود. با این حال ما توصیه می‌کنیم که برای انتقال تمام اطلاعات گوشی اندرویدی قدیمی به جدید از همین روش استفاده کنید.

توضیح روش

در این روش یک بکاپ از محتوای گوشی اندرویدی قدیمی خود به صورت ابری در اکانت گوگلتان یا گوگل درایو (Google Drive) گرفته می‌شودکافیست که شما آن اکانت را در گوشی اندرویدی جدیدتان هم فعال نمایید تا همگام‌سازی اطلاعات دو گوشی قدیمی و جدید به صورت خودکار و ضمن اتصال به اینترنت انجام شود.

آموزش انتقال تمام اطلاعات گوشی اندرویدی قدیمی به جدید

پیش از هر چیز باید مطمئن شوید که اکانت گوگل شما در گوشی اندرویدی قدیمی‌تان فعال باشد.

برای بررسی این موضوع مسیر زیر مراجعه کنید:

به بخش Settings بروید.
گزینه Accounts را انتخاب کنید.
گزینه Google را انتخاب نمایید.

در این شرایط باید اکانت شما مشخص شود. اگر در این قسمت اکانتی را مشاهده نکردید باید در صفحه Accounts گزینه Add Account را انتخاب کرده و ضمن طی کردن مراحل ساده‌ای که پیش رویتان قرار می‌گیرد، اکانت گوگل خود را در گوشی قدیمی‌تان فعال نمایید.(برای اینکه عکسها را در کیفیت اصلی ببینید و بهتر متوجه شوید روی عکسها کلیک کنید)

آموزش انتقال تمام اطلاعات گوشی اندرویدی قدیمی به جدید

قدم بعدی:

حالا وارد بخش Settings شده و به قسمت Backup & Restore مراجعه کنید. اگر این قسمت را در منوی تنظیمات گوشی اندرویدی خود پیدا نکردید کافیست که آیکون “ذره‌بین” را انتخاب و عبارت Backup را در آن جستجو کنید. اگر از گوشی‌های نکسوس یا پیکسل گوگل استفاده می‌کنید،  پس از انتخاب گزینه Backup با اطلاعات Google Drive (عکس بالا و سمت راست) رو به رو می‌شوید. در این قسمت می‌توانید نوع محتوایی که تمایل دارید از آن‌ها بکاپ گرفته شود را مشخص کنید. اسلایدر کنار گزینه Backup to Google Drive را هم در حالت فعال قرار دهید.

اگر از گوشی‌های اندرویدی دیگر استفاده می‌کنید، احتمالا با لمس گزینه Backup & Restore منوی تنظیمات گوشی به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که گزینه Back up my data و Backup Account در آن موجود است. گزینه اول را روشن کنید و با لمس گزینه Backup Account اکانت گوگل خود را برای بکاپ گیری روشن نمایید. گوشی را به اینترنت وای فای وصل کنید و اجازه دهید تا بکاپ گیری از محتوای گوشی انجام شود. دقت داشته باشید که این کار به صورت خودکار با فعال بودن گزینه Back up my data انجام می‌شود.

آموزش انتقال تمام اطلاعات گوشی اندرویدی قدیمی به جدیدحالا کافیست که اکانت گوگل خود را در گوشی جدیدتان فعال کنید.

برای انجام این کار مسیر زیر را مجددا طی نمایید:

به بخش Settings بروید.
گزینه Accounts را انتخاب کنید.
گزینه Google را انتخاب نمایید.
گزینه Add Account را انتخاب کنید.
مشخصات اکانت خود را وارد نمایید و ساین این شوید.

حالا به منوی تنظیمات (Settings) گوشی مراجعه و گزینه Backup & Restore را انتخاب کنید و تیک گزینه Automatic restore را در هم بزنید. گوشی شما باید برای مدتی به شبکه وای فای وصل باشد و بدین ترتیب تمام اطلاعات شما از گوشی قدیمی به جدید منتقل می‌شود. البته این اطلاعات شامل عکس‌ها و ویدئوهای گوشی قبلی نمی‌شود و برای انتقال عکس‌ها و ویدئوها می‌توانید از برنامه Photos گوگل استفاده کنید که در صورت نیاز در یک مقاله جداگانه نحوه استفاده از آن به منظور انتقال اطلاعات از گوشی اندرویدی قدیمی به جدید را شرح می‌دهیم.

نکته مهم

همچنین در نظر داشته باشید که اپلیکیشن‌های گوشی قدیمی شما به طور خودکار در گوشی جدید نصب نمی‌شوند و شما باید به صورت دستی اینم اپلیکیشن‎ها را دوباره در گوشی جدی خود دانلود کنید، اما به محض دانلود و اجرای آن‌ها تمام اطلاعات داخل برنامه به صورت خودکار از گوشی قدیمی به گوشی جدید منتقل شده و در آن قابل استفاده می‌شوند.

جمع بندی کلی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به شرح مختصر نحوه انتقال تمام اطلاعات گوشی اندرویدی قدیمی به جدید پرداختیم.

روشی که شرح دادیم ب به یک اکانت گوگل و اینترنت نیاز دارد. امیدوار هستیم که از این آموزش اختصاصی استفاده کرده باشید.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا