اخباربررسی

خرید گوشی ۵G منطقی هست یا نه؟

گوشی ۵G بخریم یا نه؟!

یکی دو سالی میشه که تکنولوژی ۵G به گوشی های هوشمند رسیده! خیلی از کمپانی ها میان و این قابلیت رو به عنوان یه آپشن جداگونه به کاربر ها میفروشن. مثلا کمپانی سامسونگ یه گوشی تولید میکنه با تکنولوژی ۴G اما از همون گوشی نسخه ۵G هم تولید میکنه و با قیمت بیشتر یا همون قیمت نسخه ۴G روونه بازار میکنه! این اتفاق باعث شده خیلی از کاربر ه براشون سوال پیش بیاد که نسخه ۵G رو بخرن یا نه؟! همین سردرگمی باعث شده توی این مطلب در مورد گوشی های ۵G به طور کامل صحبت کنیم و ببینیم اصلا خرید گوشی های ۵G توی ایران منطقی هست یا نه؟! اگر این سوال برای شما هم پیش اومده حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید!

تکنولوژی ۵G به چه دردی میخوره؟

تکنولوژی ۵G به کاربر این اجازه رو میده تا از اینترنت با سرعت بالاتری استفاده کنه! این تکنولوژی هنوز به اندازه ۴G توی تمام دنیا فرا گیر نشده و خیلی از کشور های پیشرفته هم به طور کامل نمیتونن ۵G رو پوشش بدن. وضعیت توی ایران از بقیه کشور ها یه کم بد تره و هنوز خبری از تکنولوژی ۵G نیست. البته بعضی از اپراتور ها به صورت محدود دکل های ۵G رو راه اندازی کردن که هنوز به طور کامل و درست نمیشه از این تکنولوژی استفاده کرد. در بهترین شرایط اقلا ۴ تا ۵ سال طول میکشه تا ۵G مثل ۴G توی ایران فراگیر بشه و همه بتونن از این تکنولوژی استفاده کنن. همین موضوع باعث میشه کاربر ها اقلا تا ۴ سال آینده هیچ تفاوتی بین نسخه ۵G و ۴G گوشی های مختلف توی ایران قائل نباشن!

حالا این ۵G بودن به چه دردی میخوره؟! اگر شما استریمر حرفه ای هستید و خیلی براتون مهمه که بتونید با کیفیت بالا استریم کنید باید منتظر ۵G باشید. البته دومین گروهی که تکنولوژی ۵G خیلی بهشون کمک میکنه، گیمر های حرفه ای هستن. تکنولوژِ ۵G به دلیل سرعت بالا و تاخیر کم توی ارسال و دریافت اطلاعات میتونه بهترین تجربه از بازی کردن رو در اختیار گیمر های حرفه ای قرار بده. در نتیجه اگر جز این دوتا دسته نیستید، ۵G زیاد به دردتون نمیخوره!

خرید گوشی 5G

۵G بودن چه تاثیری روی گوشی های میان رده میذاره؟!

قابلیت یا تکنولوژی ۵G توی تمام گوشی های پرچمدار دیده میشه و اصلا هم جای تعجب نیست! وقتی شما گوشی پرچمدار میخرید توقع دارید به روز ترین و جدید ترین تکنولوژی ها توی این گوشی به کار رفته باشه! از طرفی هم هزینه اضافی برای ۵G بودن پرداخت نمیکنید! اما همینطور که میبینید ۵G بودن هم مثل تکنولوژی دوربین های چندگانه پاش به گوشی های میان رده هم باز شده. این اتفاق باعث میشه کمپانی ها برای اینکه یه گوشی میان رده ۵G رو روونه بازار کنن از مشخصات فنی اون گوشی بزنن! مثلا شما یه گوشی میان رده با مشخصات خوب و ارزش خرید بالا توی بازار دارید که از ۵G پشتیبانی نمیکنه، کمپانی ها میان از یه تراشه ای که ۵G رو پشتیبانی میکنه استفاده میکنن همین باعث میشه هزینه تولید تاین گوشی میان رده بالا بره. در نتیجه کمپانی ها میان و از مشخصات فنی گوشی میزنن. مثلا نمایشگر ضعیف تر استفاده میکنن یا دوربین ها با کیفیت پایین تری رو برای نسخه ۵G گوشی هاشون به کار میگیرن. در نهایت این اتفاق برای مصرف کننده و کاربر اصلا اتفاق خوبی نیست!

آیا خرید گوشی ۵G توی ایران منطقیه؟!

همونطور که توضیح دادیم به چند دلیل خرید گوشی ۵G در حال حاضر توی ایران اصلا منطقی نیست! دلیل اول اینکه ۵G هنوز توی ایران فراگیر نشده و حداقل تا ۵ سال آینده فراگیر نمیشه! اگر هم که این تکنولوژ وارد ایران بشه باید منتظر باشیم تا ببینیم اپراتور های مختلف میتونن با کریر های ۵G کمپانی های بزرگ هماهنگ بشن یا نه؟! دومین دلیلی که خرید ۵G توی ایران منطقی نیست اینه که تکنولوژی ۵G به درد تمام کاربر ها نمیخوره و فقط گیمر ها و استریمر ها میتونن از این تکنولوژی به خوبی استفاده کنن. در ضمن با بالاتر رفتن سرعت و کیفیت قطعا حجم اینترنت بیشتری مصرف میشه و همین باعث میشه هزینه های کاربر بیشتر بشه. آخرین دلیلی که نباید توی ایران گوشی ۵G بخریم اینه که کاربر های ایرانی به گوشی های میان رده و اقتصادی علاقه بیشتری دارن و ۵G شدن توی مشخصات و امکانات گوشی های میان رده تاثیر میذاره و ارزش خرید اون ها رو کمتر میکنه!

جمع بندی

در نهایت همونطور که دیدید در حال حاضر و با توجه به وضعیت اپراتور ها و فراگیر نشدن تکنولوژی ۵G توی دنیا و به خصوص توی ایران خرید گوشی ۵G اصلا منطقی نیست! البته اگر بین دو تا گوشی میان رده موندید که یکی نسخه ۵G داره نخریدن نسخه ۵G تصمیم درست تریه! اگر قصد خرید گوشی پرچمدار دارید بهتره که کامل ترین نسخه رو بخرید چون گوشی های پرچمدار عمر مفید بیشتری دارن و احتمالا بتونن ۵G رو توی ایران ببینید. امیدواریم این مطلب موقع خرید گوشی به کارتون بیاد. حالا اگر شما باشید گوشی ۵G میخرید یا نه؟! نظراتتون رو توی بخش کامنت ها با ما به اشتراک بذارید. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید


بیشتر بخوانید:

خاموش کردن فایروال ویندوز


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا