بازیبازی سازیرایانه ایموتور بازی سازی یونیتی

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت دوم – حرکت دادن توپ)

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت دوم – حرکت دادن توپ)

 

در قسمت دوم دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت دوم – حرکت دادن توپ)

ما به مباحث زیر و آموزش آن ها می پردازیم:

  1. اضافه کردن کامپوننت Rigidbody به شئ پلیر یا بازیکن
  2. ساخت فولدر با نام Scripts
  3. ساخت اسکریپت با نام PlayerController
  4. اضافه کردن کد های لازم به اسکریپت PlayerController

 

 

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت دوم – حرکت دادن توپ)

توضیحات در مورد موتور بازی سازی یونیتی:

موتور بازی ساز یونیتی (Unity Engine) یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین موتورهای بازی سازی است

که طی چند سال اخیر به پیشرفت در ارائه امکانات توانسته است مخاطبان و طرفداران زیادی را به خود جذب کند.

یونیتی یک موتور بازی چند سکویی است که توسط فناوری‌های یونیتی (Unity Technologies) ساخته شده است

و در ساخت بازی ویدیویی برای کامپیوترهای شخصی، کنسول‌های بازی، دستگاه‌های همراه و وب سایت‌ها استفاده می‌شود.

ساخت بازی با یونیتی آسان می باشد زیرا که بیشتر کار تو محیط ویژوال یا گرافیکی انجام می شود.

حدود ۸۰ درصد در محیط گرافیکی و تنها حدود ۲۰ درصد کار کدنویسی می باشد، که این موضوع باعث جذب بسیاری از کاربرای علاقه‌ مند به بازی سازی که علم زیادی در برنامه نویسی ندارند شده

است.

محیط کاربری یونیتی بیشتر برای ساخت بازی های سه بعدی در نظر گرفته شده اما امکان ساخت بازی های دوبعدی هم وجود داره.

موتور بازی سازی یونیتی (Unity) مجموعه گسترده‌ ای از ویژگی‌ها را به همراه یه واسط کاربری قابل فهم و بسیار راحت ارائه کرده است.

یکی از ویژگی های بسیار مهم یونیتی، قابلیت خروجی گرفتن برای بسیاری از پلتفرم ها می باشد.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید و ممنون برای آموزش جذابتون..من به مشکلیکه بر خوردم اینه که هیجچوره فایل playercontroller من داخل پوشه scripts نمیره و داخل توپ player قرار نمیگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا