اخباربرنامه نویسی

بررسی Git و Git Hub

Git و GitHub چیست ؟

Git یک سیستم کنترل نسخه (version control) رایگان و open source است . Git Hub یک پلت فرم میزبانی آنلاین برای خدمات مختلف است .

فرض کنید، ابتدا، شما یک فایل با نام ABC.txt را در یک پوشه روی سیستم تان ایجاد کرده‌اید. با استفاده از مفاهیمversion  contro، شما می‌توانید تغییرات را مدیریت  کنید، دنبال کنید یا به حالت ایمن قبلی برگردانید و خیلی راحت‌تر از آن استفاده کنید. در نمودار بالا، فایل محلی می‌تواند به فایل‌های قابل ردگیری تبدیل شود.مانند یک سیستم version contro با استفاده ازیک دستور Git .

دلیل مهم بودن کنترل نسخه

وقتی در حال برنامه نویسی هستیم به عنوان یک انسان، اشتباه کردن یک اتفاق رایج و طبیعی است و  خود را در موقعیتی قرار می‌دهیم که از آن به حالت اولیه باز گردیم ولی غیرممکن است زیرا از دست دادیمش.

با استفاده از version control، می‌توانیم فایل‌های عظیم مان را به راحتی و به سرعت کنترل و دنبال کنیم.

اساسا سه نوع سیستم کنترل نسخه وجود دارد:

 

۱.سیستم کنترل نسخه محلی (Local version control) که در بالا نشان‌داده شده‌است.

 

۲.سیستم version control متمرکز.

 

۳.سیستم version control توزیع‌شده.

GitHubیک پلتفرم میزبانی است. مثل یک سرور آنلاین که در آن شما می‌توانید یک repository ایجاد کنید ، local repository را که با استفاده از فرمان‌های (دستورات)gitدر کامپیوتر شخصی خود ایجاد کرده‌اید، push کنید، یک branch ایجاد کنید، کامنت بنویسید، یک pull request باز کنید و …..

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا