اندرویدترفند هاترفندهای اندرویدتکنولوژی

ترفند مخفی کردن فایل‌ها در اندروید (Android)

ترفند مخفی کردن فایل‌ها در اندروید ،شما با این ترفند میتوانید به راحتی و بدون استفاده از هیچ نرم افزاری فایل ها و تصاویر خود را تنها با یک روش ساده انجام دهید!

مرحله اول: ساخت یک پوشه اختصاصی پنهان!

تنها یک پوشه بسازید و یک نقطه شبیه به عکس زیر در ابتدای نام آن پوشه بگذارید. اصلا مهم نیست که چه اسمی برای آن پوشه انتخاب می‌کنید، فقط یک نقطه را در ابتدای اسم بگذارید. با اینکار به صورت پایه‌ای به اندروید دستور داده می‌شود که این پوشه را فراموش کند و هیچوقت به داخل آن نگاه نکند. البته باید توجه داشته باشید که تنها مدیریت کننده‌های فایل و بعضی ابزار‌های سیستمی از وجود این پوشه آگاه می‌شوند. بدین معنی که اطلاعات قرار داده شده در این پوشه پنهان هیچگاه در گالری، پخش کننده‌های صوتی و تصویری، کلاینت‌های ایمیل، ویرایشگر‌های اداری و اپلیکیشن‌هایی به این شکل، به هیچ وجه نمایش داده نمی‌شود.

مرحله دوم: پنهان کردن فایل‌ها!

کار یا کارهای بعدی که پیش رو داریم پنهان کردن فایل‌های مدیا در پوشه‌ای است که هم‌اکنون ساختیم. کار خیلی ساده است. مراحل را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.برای انجام اینکار ما باید فایلی با نام nomedia. در درون پوشه قبلی بسازیم. این فایل هیچگونه چیز اضافی یا محتویاتی ندارد و تنها یک فایل ساده خالی با اسم nomedia. است. با ساخت این فایل تمام فایل‌های مدیا (عکس‌ها و ویدیو‌ها) از هر اپلیکیشنی که بخواهد با این پوشه تعامل داشته باشد، پنهان می‌شود.

حال میتوانید هر فایل یا عکس و حتی اسناد خود را درون این پوشه کپی کنید و و بعد از این کار کافیست که ویژگی نشان دادن فایل های سیستمی را(از قسمت نشان داده شده در عکس زیر وارد شوید) غیر فعال کنید.

 نکته مهم: مطمئن شوید که ویژگی نشان‌ دادن یا مخفی کردن فایل‌ها و فولدر‌ها در درون برنامه مدیریت فایل (فایل منیجر) شما فعال باشد، زیرا در غیر این صورت شما دیگر نمی‌توانید به فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید.ترفند مخفی کردن فایل‌ها در اندروید.

در واقع سخت‌ترین بخش در این فرآیند پنهان کردن فایل‌ها و پوشه‌ها، پیدا کردن فایل منیجر یا مدیریت کننده فایلی است که شما از کار کردن با آن لذت ببرید. اگر گوشی هوشمند یا تبلت شما از داشتن یک فایل منیجر قوی بی‌بهره است، اپلیکیشن ES File Explorer را امتحان کنید. این برنامه کاملا رایگان است، ویژگی‌های مفید زیادی دارد، دارای امتیاز بسیار بالایی در گوگل پلی است و بیش از ۳۰ زبان را پشتیبانی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا