اینستاگرامشبکه های اجتماعی

بالا بردن امنیت اینستاگرام

بالا بردن امنیت اینستاگرام : همان طور که می دانید این روزها اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در کشور است و میلیون ها کاربر پارسی زبان در سراسر ایران را دارد. این حجم بالای توجه کاربران به نرم افزار فوق هر هکری را به فکر در آمدزایی از بستر آن می اندازد و اگر شما هم مثل بسیاری دیگر نکات امنیتی را رعایت نکنید، شاید طعمه بعدی آنها باشید. پس اگر می خواهید راه نفوذ آنها را ببندید با ما همراه باشید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام

اگر احساس آرامش نسبت به این موضوع ندارید، لازم به ذکر است که اصلا نگران نباشید! در عین حال روش هایی نیز هستند که اکانت شما را امن تر از هر حالت و لحظه ای می کنند. یعنی روش هایی در داخل این برنامه ها نوشته شده اند که شما از طریق آنها می توانید به راحتی اکانت یا حساب خود را ایمن کنید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام

۱- فعال کردن حالت تایید دو مرحله ای

برای اینکه دسترسی افراد فضول و هکرها را به حساب کاربری خود مسدود کنید و خطر هک شدن تان را تا حد زیادی کاهش دهید کافی است تایید دو مرحله ای گذر واژه تان را فعال کنید. پس از فعال شدن این گزینه، کاربری که می خواهد به حساب شما دسترسی پیدا کند باید افزون بر گذر واژه نخست، گذر واژه دیگری که توسط شما تعیین شده است را نیز داشته باشد.

  • زبانه پروفایل را باز کرده و با کلیک بر روی سه خط در بالا سمت راست، بخش کشویی را باز کنید و روی تنظیمات کلیک نمایید
  • در بخش تنظیمات برنامه روی گزینه Security / Two-Factor Authentication کلیک کنید
  • گزینه تایید دو مرحله ای را فعال کنید تا از این پس برای ورود به حساب پیامک به خط تان ارسال شود

این راه حل را قبلا بصورت کامل و گام به گام در سایت شرح داده ایم : برای دیدن آموزش روی لینک کنید.

۲- انتخاب پسورد مناسب برای اینستاگرام

انتخاب پسورد مناسب اولین فاکتور حفظ امنیت پیج اینستاگرام شماست. معمولا افراد از پسورد هایی استفاده می کنند که حدس زدن آنها راحت تر است. هیچگاه از پسورد هایی مانند پسورد های زیر استفاده نکنید :

  • عدم استفاده از پسورد هایی مثل ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ و ۱۱۱۱۱۱ و همچنین تاریخ تولد ۱۳۷۷۱۳۷۷
  • عدم استفاده کد ملی یا شماره تلفن برای رمز عبور اکانت شما
  • عدم استفاده از نام کاربری اینستاگرام برای پسورد مثال : نام کاربری : arezoo پسورد : arezoo
  • و هرنوع رمز عبوری که حس میکنید قابل حدس است

برای ایجاد یک رمز عبور قوی از اعداد و حروف به صورت ترکیبی استفاده کنید . حتما از علامت ها در رمز عبور خود استفاده کنید. مانند : ! % ^ & * (

برای ایجاد یک رمز عبور قوی می توانید از وبسایت Password Generator که یک ابزار پسورد ساز قوی است استفاده کنید. این ابزار به شما پسورد هایی با امنیت خیلی بالا پیشنهاد می دهد مثل : tB?@_E’V^66#-u6

3- تبدیل حساب کاربری از حالت عمومی به خصوصی

یکی از مهم ترین چیزها در فضای مجازی حفظ حریم خصوصی است و در شبکه اجتماعی اینستاگرام این امر با خصوصی کردن حساب کاربری به وقوع می پیوندد. برای این کار باید از دستور العمل زیر پیروی کنید:

  • زبانه پروفایل را از میان چهار زبانه پایین برنامه انتخاب کنید
  • روی سه خط در سمت راست اینستاگرام کلیک کنید و پس از بازشدن بخش کشویی، روی تنظیمات کلیک کنید
  • در بخش تنظیمات روی گزینه Private Account کلیک کنید تا حساب کاربری تان خصوصی شود

۴- فالوورهایی که هیچ هویتی را ندارند، فالو نکنید

شاید تا به حال برای شما نیز پیش آمده باشد که در طول یک روز عادی وارد اینستاگرام خود شوید و سپس با اکانت هایی روبرو خواهید شد که شما را فالو کرده اند. طبیعتا اگر شما یک یوزر عادی این صفحات هستید، فورا تصمیم به بررسی هویت شخصی که شما را فالو کرده است می کنید که هیچ فالوور یا فالووینگی به جز شما ندارد!

اکثر این پیج های اینستاگرامی به گونه ای طراحی شده اند که وقتی شما آنها را شروع به فالو می کنید، یک لینک در بیو خود دارند که بیشتر آدرس های پیچیده یا شامل حرف هایی غیر مرتبط و بی معنی هستند که از دید کنجکاوی روی آنها کلیک می کنیم!! این کار کاملا اشتباهی است که ما می توانیم مرتکب آن شویم.

مراقب کلاهبردارهای اینستاگرام باشید. بلافاصله فالورهای مشکوک را مسدود کنید و اکانت اینستاگرام خود را به یک اکانت خصوصی تبدیل کنید و همیشه اینستاگرام خود را به روز نگه دارید.

بالا بردن امنیت اینستاگرام

۵- عدم استفاده از آنفالویاب و فالوورگیرها

خیلی از افراد برای افزایش فالوور های پیج اینستاگرام و آنفالوی سریع به برنامه های آنفالویاب و فالوورگیر ها در بازار پناه می بریم . طرز کار این برنامه ها اینگونه است که اول شما باید از طریق آن برنامه به اینستاگرام هدایت شوید و نام پیج و پسورد را وارد کنید.

هیچکس نمیداند که در پشت پرده ی این برنامه ها چخبر است . شاید یکی از این برنامه ها قصد فیشینگ پسورد های اکانت های اینستاگرام را داشته باشد. لذا توصیه می شود اگر امینت پیجتان برایتان مهم است از استفاده ی این برنامه ها دوری کنید.

۶- استفاده از اپلیکیشن رسمی اینستاگرام

برنامه ها و نرم افزار های متعددی با نام های اینستاگرام پلاس و … وجود دارد که امکانات نه چندان زیادی نسبت به اپلیکیشن رسمی اینستاگرام دارند. اپلیکیشن هایی مثل جی جی اینستاگرام و اینستاگرام پلاس از جمله اپلیکیشن های معروفی است که کاربران نصب می کنند. پیشنهاد ما این است که به هیچ عنوان از این برنامه ها استفاده نکنید. از قدیم گفتن هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره (همانطور که به اپلیکیشن های موبوگرام و تلگرام طلایی به عنوان اپلیکیشن های مخرب در گوشی توسط گوگل شناخته شدند)

۷- ثبت و تایید ایمیل و شماره در اینستاگرام

ایمیل در اینستاگرام یکی از اصول های امنیتی و ثبت نام در اینستاگرام میباشد در واقع شما با ایمیل شخصی تان میتوانید به راحتی در اینستاگرام ثبت نام و ایجاد اکانت کنید اما ایمیل در اینستاگرام جنبه امنیتی نیز دارد برای مثال اگر اکانت اینستاگرام تان هک شده و یا در آینده این اتفاق بر روی اکانت تان بیوفتد در صورت تایید کردن و یا همان کانفریم کردن ایمیل ثبت شده داخل اکانتتان به راحتی میتوانید پیج هک شده تان را بازگردانی کنید اما جنبه امنیتی ایمیل در اینستاگرام فقط به مسائل هک در اینستاگرام مختص نمیشود در نظر بگیرید پسورد اکانت اینستاگرام تان را فراموش کرده اید در صورت ثبت ایمیل و شماره تان داخل اکانت اینستاگرام تان به راحتی هر چه تمام میتوانید پسورد تازه برای اکانت اینستاگرام تان انتخاب کرده و تغییر پسورد اینستاگرام انجام دهید

بالا بردن امنیت اینستاگرام

آرزو حسینی

مدیر گروه فنی مهندسی زرین هور آرزوهای زندگیمان را به اهداف زندگیمان تبدیل کنیم تا برای رسیدن به آنها تلاش کنیم نه اینکه فقط دعا کنیم...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا