ایلوستریتورگرافیک

معرفی نرم افزار طراحی برداری ایلوستریتور

در این مقاله می خواهیم به معرفی نرم افزار Illustrator بپردازیم و دقیقا بگوییم نرم افزار گرافیکی ادوبی ایلوستریتور چیست و چه کاربردی دارد.

ایلوستریتور چیست ؟

Adobe Illustrator به فارسی به معنی تصویرگیر هست و از محصولات گرافیکی شرکت ادوبی می باشد. ایلوستریتور یک نرم افزار برداری است و تمامی محاسبات آن بر اساس ریاضیات است (تفاوت تصاویر برداری و پیکسلی). با استفاده از این نرم افزار می توان به تولید اشکال و تصاویر وکتور پرداخت.

محیط ایلوستریتور شباهت زیادی به محیط کاری فتوشاپ دارد همینطور این دو نرم افزار بسیار با هم رابطه مستقیمی دارند که میتوان فایل های لایه باز هر کدام را در دیگری به راحتی استفاده کرد. رقیب اصلی ادوبی ایلوستریتور، نرم افزار کورل‌دراو است که یک نرم افزار گرافیکی قدیمی به حساب می آید و هنوز هم طرفداران خودش را دارد.

از این نرم افزار بیشتر برای طراحی وکتور، طراحی لوگو، کشیدن تصاویر و تمامی آثار برداری استفاده می شود. در مقایسه با فتوشاپ که از تصاویر پیکسلی پیروی می کند همانطور که گفتیم محاسبات Illustrator بر اساس معادلات و روابط ریاضی است و این قابلیت باعث می شود که با هر چقدر زوم کردن و یا تغییر انداز بر روی تصویر از کیفیت آن کاسته نشود و طرح هایی با قابلیت مقیاس پذیری خوبی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا