تکنولوژی

وقتی گوشیمان آنتن نمی دهد چکار کنیم؟

وقتی گوشیمان آنتن نمی دهد چکار کنیم؟ ،اکثرا ما هنگامی که به شدت به کیفیت یک تماس تلفنی نیاز داریم با عدم آنتن دهی روبرو هستیم.این عدم آنتن دهی موجب می شود تا تماس ما اگر هم قطع نشود انتقال صدا با نویز های ازار دهنده روبرو شود.برای اینکه بدانیم در موارد باید چکاری انجام دهیم باید ابتدا به صورت اجمالی نگاهی بر این روند و پروسه داشته باشیم.

عوامل مختلفی بر روی دریافت امواج دستگاه شما تأثیرگذار بوده که به‌عنوان‌مثال می‌توان به اپراتور سیم‌کارت، خود گوشی، تراکم جمعیت اطراف شما، مواد تشکیل دهنده خانه یا خودرو و حتی موقعیت جغرافیایی کاربر اشاره کرد. تمامی این موارد بر روی کیفیت سیگنال دریافتی شما تأثیر خواهند گذاشت. سعی کنید تا تأثیر هر یک از عوامل مخرب را به حداقل برسانید.

در کل به شما توصیه میکنیم تا برای تماس های با کیفیت بهتر موارد زیر را امتحان کنید

  1. اگر در داخل خانه و یا اداره، سیگنال کمی دریافت کرده اما در هنگام بیرون رفتن، سیگنال سیم‌کارت شما افزایش می‌یابد، آنگاه می‌توان گفت که ساختمان محل اقامت شما اجازه عبور سیگنال‌ها را نمی‌دهد. اگر هم در فضای آزاد هستید، اما همچنان سیگنال ضعیفی دارید، آنگاه بهتر است که از ساختمان‌های بلند، درختان و هر چیز دیگری که ایجاد اختلال می‌کند، دوری کنید. اگر هم در مناطق روستایی هستید، شاید رفتن به نقاط بلند بتواند مشکل شما را برطرف سازد. شلوغی‌هایی همانند کنسرت‌ها، فستیوال‌های موسیقی و یا حتی مراکز شهری می‌توانند فشار بر دکل‌های مخابراتی را افزایش داده، سیگنال را محدود کرده و همچنین سرعت داده‌های گوشی‌ هوشمند شما را نیز کاهش دهند.
  2. گاهی اوقات نیز می‌توانید پیش از امتحان کردن راه‌کارهای دیگر، با اپراتور سیم‌کارت خود تماس گرفته و مطمئن شوید که دکل مخابراتی اطراف شما سالم است و در دست تعمیر قرار ندارد.
  3. گاهی اوقات گوشی شما در زمینه جست‌و‌جو برای نزدیک‌ترین دکل مخابراتی به مشکل برخورده و تنها کاری که باید انجام دهید این است که سیگنال دریافتی را به‌روزرسانی کنید تا مشکلتان برطرف شود. جهت انجام این کار نیز کافی است که گوشی خود را مجددا راه‌اندازی کرده و یا اینکه حالت هواپیما (پرواز) را فعال و سپس غیرفعال کنید.
  4. اگر سیگنال دریافتی شما در داخل خانه و یا خودرو ضعیف است، آنگاه شاید نصب یک تقویت کننده بتواند مشکل شما را مرتفع سازد. این دستگاه‌ها را می‌توان در هر جایی که یک پریز برق وجود داشته باشد، نصب کرد. شیوه کار تقویت‌ کننده‌ها نیز بدین صورت است که سیگنال‌های ورودی را دریافت کرده و سپس مجددا آن‌ها را منتشر می‌کنند. طبیعتا این موضوع تأثیر زیادی بر کیفیت سیگنال دریافتی شما خواهد داشت.
  5. این کار بدین جهت صورت می‌گیرد که مطمئن شوید در مکانی مناسب قرار دارید. در این رابطه می‌توان به نقشه پوشش اپراتور موردنظر نگاهی انداخت و این موضوع را از لحاظ انواع شبکه (۳G ،۴G و …) بررسی کرد.

وقتی گوشیمان آنتن نمی دهد چکار کنیم؟ ،امیدوارم کهاین مطلب برای شما مفید فایده بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا