اپلیکشن هاامنیترایانه اینرم افزار

پنج انتی‌ویروس آنلاین برتر دنیا

آنتی ویروس آنلاین ابزاری برای اسکن و بررسی وضعیت آلودگی کامپیوتر بدون نیاز به دانلود و نصب نرم‌افزار اضافه است که طرفداران خاص خود را دارد.

۱-آنتی‌ویروس آنلاین SafetyDetective

وب‌سایت SafetyDetectives ابزار امنیتی آنلاینی به‌نام Known Vulnerabilities Scanner دارد که با بررسی کلی، هرگونه برنامه‌ی ناامن و بدافزار را در سیستم شما پیدا میکند ، پیام هشدار را از آنتی‌ویروس آنلاین دریافت می‌کنید.

آنتی ویروس آنلاین SafetyDetective

این آنتی‌ویروس آنلاین با پشتیبانی به نام دیتابیس CVE (یا Common Vulnerabilities and Exposures) فعالیت می‌کند که به‌عنوان بزرگ‌ترین دیتابیس آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری در جهان شناخته می‌شود.

ابزار ویروس‌کش آنلاین کامپیوتر SafetyDetectives کاملا در سرورهای همان وب‌سایت نگه‌داری می‌کند و درنتیجه، کاربر به دانلود و نصب هیچ نرم‌افزاری نیازی نخواهد داشت. از نکات مثبت این آنتی‌ویروس آنلاین می‌توان به بروز‌بودن یا نیاز به به‌روزرسانی امنیتی نرم‌افزارهای موجود در سیستم اشاره کرد که اهمیت و کاربرد ایمنی فراوانی دارد.

۲-آنتی‌ویروس Norton Power Eraser

نورتون یکی از شرکت‌های قدیمی و معتبر فعال در صنعت آنتی‌ویروس محسوب می‌شود که نسخه‌ای سبک‌تر از سرویس جامع خود را به‌صورت آنلاین به کاربران ارائه می‌کند. آنتی‌ویروس آنلاین نورتون را می‌توان نرم‌افزار رایگان دانلودکردنی دانست. این نرم‌افزار در بررسی‌های اولیه عملکرد خوبی نشان داد و تعدادی از بدافزارهای مرسوم و انواع PUP را به‌خوبی شناسایی کرد. آنتی‌ویروس نورتون رابط کاربری ساده‌ای دارد و پس از دانلود و نصب، گزینه‌های متعددی را برای اسکن دراختیار شما قرار می‌دهد. می‌توان اسکن کامل (موسوم به Rootkit) یا یکی از چهار نوع اسکن زیر را با اپلیکیشن انجام داد:

  • Unwanted Application Scan: اسکن تمامی فایل‌های برنامه‌ای برای یافتن بدافزارهای PUP و پاک‌کردن آن‌ها از سیستم
  • Reputation Scan: اسکن پوشه‌ای مشخص با هدف پیدا‌کردن فایل‌های بدافزار که براساس دیتابیس بدافزار نورتون انجام می‌شود.
  • System Scan: اسکن محدود به فایل‌های سیستم‌عامل برای کشف آسیب‌پذیری
  • Multi-Boot Scan: نسخه‌ی پیشرفته‌تر از گزینه‌ی قبلی که برای کامپیوترهای مجهز به چند سیستم‌عامل کاربرد دارد.
آنتی ویروس Norton Power Eraser

بررسی اولیه‌ی Rootkit scan نشان داد اسکن با دقت و شناسایی کامل بدافزارهای آزمایشی انجام شد. ابزار نورتون را می‌توان آنتی‌ویروسd ساده با کاربرد مناسب دانست که البته به قابلیت‌های جامع آنتی‌ویروس مانند اسکن لحظه‌ای، فایروال، حفاظت آنی و اسکن‌های زمان‌بندی‌شده مجهز نیست. درنهایت، بازهم پیشنهاد می‌شود برای حفاظت کامل از سیستم، از آنتی‌ویروس جامع نورتون استفاده کنید.

۳-آنتی‌ویروس آنلاین VirusTotal

VirusTotal را می‌توان بهترین آنتی‌ویروس آنلاین دانست که عملکردی کاملا مبتنی‌بر اینترنت و بدون نیاز به دانلود دارد. از نکات مهم این ابزار می‌توان به اضافه‌شدن نتایج اسکن به جامعه‌ی آنلاین امنیت سایبری اشاره کرد؛ درنتیجه، با اسکن‌کردن کامپیوتر شخصی خود، به‌نوعی به رشد جامعه‌ی امنیت سایبری و افزایش اطلاعات موجود در آن هم کمک می‌کنید.

آنتی‌ویروس آنلاین VirusTotal برای اسکن کامل کامپیوتر پیشنهاد نمی‌شود. به‌هرحال، این ابزار تحت‌وب نمی‌تواند تمامی فایل‌ها را کامل اسکن کند که برای ابزاری آنلاین کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. درواقع، عملکرد VirusTotal بسیار ساده‌تر است و تنها فایل‌هایی را اسکن می‌کند که به ابزار ارائه کنید. VirusTotal از بیش از ۷۰ موتور تشخیص بدافزار و ضدفیشینگ در سرتاسر جهان استفاده می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان مایکروسافت، مک‌آفی، پاندا، نورتون و کومودو را نام برد.

آنتی ویروس آنلاین VirusTotal

برای استفاده از VirusTotal، مراحل پیچیده‌ای در پیش ندارید. تنها با ورود به‌ وب‌سایت آن باید فایل مدنظر را آپلود یا آدرس وب‌سایت را برای بررسی امنیتی وارد کنید. بررسی‌های امنیتی روی این آنتی‌ویروس آنلاین نشان‌دهنده‌ی دقت فراوانش در شناسایی بدافزارهای جدید و قدیمی در انواع گوناگون است.

همان‌طورکه گفته شد، VirusTotal برای اسکن کامل سیستم کاربرد ندارد. البته اگر فایلی را دانلود کرده‌اید و درباره‌ی بدافزاربودن آن شک دارید، می‌توانید با استفاده از ویروس‌کش آنلاین پیش از اجرای فایل، آن را بررسی کنید.

۴-آنتی‌ویروس Bitdefender مخصوص مک

اگرچه همیشه این ادعا و بحث وجود دارد که ویروس یا بدافزاری نمی‌تواند در سیستم‌عامل مک نفوذ کند و در آن اختلال به‌وجود آورد، تعداد زیادی از مجرمان سایبری به‌دنبال توسعه‌ی بدافزار و کشف روش‌هایی برای نفوذ به سیستم‌عامل مشهور و محبوب اپل هستند. به‌هرحال، اگر کامپیوتر مک شما با مشکلاتی همچون کاهش سرعت، اختلال در عملکرد، اعلان‌های امنیتی و… روبه‌رو شد، می‌توانید از ابزار رایگان Bitdefender موسوم به Virus Scanner for Mac استفاده کنید.

آنتی ویروس Bitdefender مخصوص مک

بررسی‌های امنیتی روی آنتی‌ویروس رایگان بیت‌دیفندر برای مک نشان می‌دهد که این ابزار در شناسایی بدافزارها و حذف آن‌ها بسیار قدرتمند و دقیق است. حتی برخی از بدافزارهایی که سرویس‌های دیگر همچون Avast شناسایی نکرده‌اند، در آنتی‌ویروس بیت‌دیفندر شناسایی شدند. ابزار بیت‌دیفندر سه حالت اسکن را به کاربر ارائه می‌کند:

  • Critical Location Scan: اسکن سریع مکان‌هایی که عموما ویروس‌ها در آن مخفی می‌شوند و حضور دارند.
  • Deep System Scan: اسکن کامل سیستم که به‌طور‌میانگین حدود ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.
  • Custom Scan: اسکن شخصی‌سازی‌شده که تنها فایل‌ها و پوشه‌های محدودی را تحلیل و بررسی می‌کند.

اگر به‌دنبال ابزاری رایگان و سبک برای کامپیوتر مک خود می‌گردید، آنتی‌ویروس رایگان بیت‌دیفندر گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد. این آنتی‌ویروس قابلیت‌های مناسبی در اسکن و حذف ویروس و بدافزار از سیستم‌عامل مک ارائه می‌کند؛ البته برای کاربرانی که حساس‌تر هستند، گزینه‌هایی مانند Intego با قیمت مناسب دردسترس قرار دارد.

۵-اسکن آنلاین وب‌سایت و سرور با ScanMyServer

اسکن آنلاین وب‌سایت و سرور با ScanMyServer

اگر به‌دنبال بهترین آنتی‌ویروس آنلاین برای بررسی وب‌سایت یا سرور خود هستید، ScanMyServer گزینه‌‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد. این آنتی‌ویروس با دیگر ابزارهای موجود در فهرست تفاوت دارد و مخصوص وب‌سایت و سرور طراحی شده است. ابزار رایگان مذکور وب‌سایت شما را هفتگی بررسی می‌کند تا هرگونه آسیب‌‌پذیری یا بدافزار موجود در سرور شناسایی شود.

ScanMyServer نسخه‌ی پولی هم دارد که برای کاربران مالک چند وب‌سایت، گزینه‌ی مناسبی به‌نظر می‌رسد؛ اما اگر تنها قصد دارید یک وب‌سایت را بررسی و اسکن کنید، گزینه‌ی رایگان بهترین انتخاب خواهد بود. البته درنهایت به‌دلیل ماهیت آنلاین آنتی‌ویروس، از رابط کاربری حرفه‌ای و گزینه‌های پیشرفته‌ی ابزارهایی همچون Mozilla Observatory یا Qualys خبری نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا