ترفند هاترفند های ویندوز

نصب ویندوز، بایدها و نبایدها این کار

وقتی میخواید ویندوز جدیدی نصب کنید یا آن را عوض کنید نکات مهمی وجود داره که باید قبل آن باید بهشون توجه بشه . در این مقاله از زرین هور به باید ها و نباید های قبل نصب ویندوز میپردازیم.

مرحله اول

نصب

در ابتدا باید همه اطلاعات را از درایو ویندوز که معمولا درایو C است به یک درایو دیگه انتقال دهید زیرا هنگام نصب ویندوز، در مرحله پارتیشن بندی این درایو باید فرمت شود در نتیجه تمامی اطلاعات آن حذف میشود.

مرحله ۲

فراموش نکنید اطلاعات‌تان را از روی DESKTOP و پوشه های DOWNLOAD , DOCUMENTS, MUSIC و VIDEO بردارید تا اطلاعات آنها را از دست ندهید.

نصب

مرحله ۳

اگر نگران هستید که در هنگام نصب ویندوز درایو دیگری به اشتباه فرمت شود بهتر است روی درایوی که ویندوز نصب است نا مشخصی قرار دهید و حجم آن را یادداشت کنید.

مرحله ۴

اگر ویندوز را دانلود کردید و می خواهید با فلش ویندوز نصب کنید ، حتما باید iso ویندوز را با نرم افزاری مانند rufus روی فلش بوت کنید.

فقط توجه کنید یک فلش با حجم مناسب فایل iso برای بوت شدن انتخاب کنید.

مرحله ۵

این نکته رو به خاطر داشته باشید که پیش از بوتیبل کردن فلش باید بدانید هارد دیسک سیستم MBR است یا GPT چون ممکن است فلش اشتباه بوتیبل شود و در هنگام نصب ویندوز خطا دهد و دردسر ایجاد کند که در اینصورت باید فلش را دوباره بوتیبل کنید.

تشخیص هارد دیسک MBR یا GPT :

در ابتدا DISK MANAGEMENT سیستم را باز کنید و بر روی هر یک از هارد های موجود کلیک راست کرده و گزینه PROPERTIES را بزنید.

سپس به سربرگ Volumes بروید و به Partirion style نگاه کنید.

مرحله ۶

توجه کنید همیشه برای نصب ویندوز از روی فلش یا DVD باید اولیت بوت در BIOS سیستم را روی USB یا DVD قرار دهید تا سیستم USB یا DVD بوت شود.

حرف آخر

زمان دانلود یا خرید ویندوز توجه کنید مشخصات سیستم شما، سیستم مورد نیاز ویندوزی که میخواهید نصب کنید را داشته باشد.

یعنی وقتی میخواهید ویندوز ۱۱ نصب کنید باید سیستم شما، سخت افزار مورد نیاز ویندوز ۱۱ را دارا باشد وگرنه در هنگام نصب با مشکل مواجه میشوید.

ممنون که تا پایان این مقاله زرین هور همراه بودید امیداوریم براتون مفید واقع شده باشه.


بیشتر بخوانید:

کروم ،ترفند های مخفی گوگل کروم


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا