اپلیکشن ها

معرفی اپلیکیشن های تبدیل متن به صدا

معرفی اپلیکیشن های تبدیل متن به صدا

معرفی اپلیکیشن های تبدیل متن به صدا

در این مقاله به معرفی اپلیکیشن های تبدیل متن به صدا در اندروید می‌پردازیم.

Talk Free و تبدیل ساده‌ی متن به صدا

اپلیکیشن Talk Free نام دارد. استفاده از این اپ هم ساده است اما امکانات متنوعی در آن وجود ندارد.

به کمک Talk Free می‌توانید متن را در نرم‌افزارهای دیگر به صورت صدا بشنوید.

قابلیت وارد کردن متن از صفحات سایت‌ها که در اپ‌های مرورگر مثل کروم باز شده نیز وجود دارد.

دانلود Talk Free از گوگل پلی

برای افزایش اندازه‌ی متن می‌توانید روی گزینه‌ای با دو حرف A در بالای صفحه تپ کنید و سپس اندازه فونت را با اسلایدر Text Size و فونت را در بخش Font Style تغییر بدهید. قابلیت تایپ کردن برای تبدیل متن به صدا هم در این اپ وجود دارد. Talk Free متنی که اضافه کرده‌اید را ذخیره می‌کند و به محض باز کردن اپ، آن را نمایش می‌دهد

 Pocket و تبدیل مقالات ذخیره شده به صدا

اپلیکیشن معروف Pocket برای ذخیره کردن مقالات جهت مطالعه در فرصتی دیگر طراحی شده است اما یکی از قابلیت‌های مفید آن، خواندن مقالات به صورت گفتاری است. بنابراین اگر مقاله‌ای را به کمک منوی Share اندروید به Pocket بفرستید، می‌توانید بعداً آن را به صورت صدا بشنوید.

دانلود Pocket از گوگل پلی

برای تبدیل کردن متن مقاله به صدا، کافی است مقاله را باز کنید و سپس روی آیکون هدفون در بالای صفحه تپ کنید. حین شنیدن متن می‌توانید دکمه‌ی بازگشت را لمس کنید و متن را به شکل معمول بخوانید. در این حالت هم متن به شکل صوتی قرائت می‌شود اما بخشی که خوانده می‌شود را رویت می‌کنید. لذا بررسی دقیق‌تر متنی که در حال خوانده شدن است، ساده می‌شود.

Narrator’s Voice و افکت‌های صوتی

اپلیکیشن Narrator’s Voice مثل سه اپ قبلی در منوی به اشتراک‌گذاری اندروید اضافه نمی‌شود بلکه برای تبدیل متن به صدا باید متن را کپی کرده و در آن پیست کنید! بنابراین کار با این اپ به سادگی سایر موارد نیست.

دانلود Narrator’s Voice از گوگل پلی

تفاوت دیگر این اپ با بسیاری از اپ‌های مشابه، این است که می‌توانید افکت‌های صوتی متنوعی به گفتار اضافه کنید. افکت‌هایی مثل Reverb یا تکرار، Echo یا بازتاب صدا، Chorus یا گروه کر و همین‌طور افکت Speed که سرعت گفتار را کم و زیاد می‌کند، از جمله موارد پیش‌بینی شده است.

Voice Aloud Reader و روش‌های مختلف تبدیل فایل و متن به صدا

اپلیکیشن Voice Aloud Reader یکی از گزینه‌های اصلی برای تبدیل متن به صدا در اندروید است.

پس از نصب و اجرا کردن، راهنمای استفاده از اپلیکیشن نیز ارایه می‌شود که کمک بزرگی به کاربران تازه‌کار این اپ است.

دانلود Voice Aloud Reader از گوگل پلی

در این اپ چند راهکار مختلف برای خواندن متن پیش‌بینی شده است.

یک روش ساده این است که محتویات فایل متنی یا صفحه‌ی از سایت موردنظر را کپی می‌کنید و در این اپ برای تبدیل به صدا وارد می‌کنید. روش دیگر باز کردن فایل است. کافی است روی آیکون فولدر در بالای صفحه تپ کنید و فایل‌هایی که پشتیبانی شده مثل PDF و DOC و HTML و همین‌طور متن ساده که TXT است، را انتخاب کرده و باز کید. حتی می‌توانید آدرس صفحه‌ای از اینترنت را در نوار جستجو پیست کنید و محتویات صفحه را به صورت گفتاری بشنوید.

T2S: Text to Voice – Read Aloud

اپلیکیشن T2S یا به صورت کامل‌تر، T2S: Text to Voice – Read Aloud هم یکی از اپ‌های جالب برای کاربران اینترنت است چرا که در حقیقت یک مرورگر مجزا درون این اپلیکیشن پیش‌بینی شده تا وب‌گردی و شنیدن متن صفحات وب به صورت صدا، ساده‌تر شود.

دانلود T2S از گوگل پلی

برای استفاده از مرورگر داخلی این اپ، آن را اجرا کنید و سپس روی آیکون منو در گوشه‌ی بالای صفحه تپ کرده و گزینه‌ی Browser را لمس کنید. اگر قبلاً URL یا آدرس صفحه‌ای را کپی کرده باشید، نمایش داده می‌شود و می‌توانید روی آن تپ کرده و سریعاً صفحه را بارگذاری کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا